Marketing plan των τουριστικών γραφείων στην Ελλάδα
Master Thesis
Συγγραφέας
Βουρδούμπα, ΄Αννα Χ.
Ημερομηνία
2006-11-22Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουρισμός -- Μάρκετινγκ ; Τουριστικά γραφεία -- Διοίκηση και οργάνωσηΠερίληψη
Σκοπός της μελέτης είναι η καταγραφή, ανάλυση και παρουσίαση όλων των απαιτούμενων στοιχείων για το σχεδιασμό του μάρκετινγκ στον συγκεκριμένο κλάδο. Επίσης, αναλύεται η κερδοφορία και η αποδοτικότητα του κλάδου για την τριετία 2002-2004 σύμφωνα με τους ισολογισμούς 100 ελληνικών ταξιδιωτικών γραφείων.
Στο πρώτο μέρος της εργασίας γίνεται αναφορά στις βασικές εισαγωγικές έννοιες της τουριστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα αλλά και παγκόσμια, καθώς και στον ουσιώδη διαχωρισμό των τουριστικών γραφείων.
Στο δεύτερο μέρος παρατίθενται στατιστικά στοιχεία για τον κλάδο στην Ελλάδα (αριθμός, γεωγραφική κατανομή, μέγεθος αγοράς κτλ.). Επίσης, αναλύεται το παγκόσμιο δίκτυο διανομής καθώς και παρουσιάζονται στοιχεία για τον εισερχόμενο και εξερχόμενο τουρισμό.
Στο τρίτο μέρος αναλύεται το εξωτερικό - μακροοικονομικό περιβάλλον του κλάδου των τουριστικών γραφείων ως εξής: πολιτικό-νομικό, οικονομικό, τεχνολογικό και κοινωνικό περιβάλλον.
Στο τέταρτο μέρος σκιαγραφείται ο κλάδος με βάση την ανάλυση του M.Porter. Το πέμπτο μέρος αναφέρει τη σημασία του μάρκετινγκ στον συγκεκριμένο κλάδο. Περιγράφονται οι έννοιες: μάρκετινγκ, τουριστικό μάρκετινγκ, τουριστικά κίνητρα, σχέδιο μάρκετινγκ. Στο έκτο και τελευταίο μέρος αναλύεται η κερδοφορία και η αποδοτικότητα του κλάδου μέσω των δεικτών μέσου καθαρού και μικτού περιθωρίου κέρδους και των δεικτών αποδοτικότητας ιδίων και απασχολούμενων κεφαλαίων αντίστοιχα. Στο τέλος του κεφαλαίου διεξάγονται και τα αντίστοιχα συμπεράσματα τα από την ανάλυση αυτή. Για την εκπόνηση της εργασίας χρησιμοποιήθηκε ένα πλήθος στοιχείων δευτερογενούς έρευνας.