Στρατηγική των γαλάζιων ωκεανών
Blue ocean strategy
Master Thesis
Συγγραφέας
Μπόρας, Ζαχαρίας
Ημερομηνία
2017-01Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οργάνωση και διοίκηση ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Βιωσιμότητα ; ΕπιχειρήσειςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί να ορίσει και να αποσαφηνίσει γενικότερα την έννοια
της στρατηγικής που χρησιμοποιείται από τις επιχειρήσεις σε κάθε κλάδο καθώς και το
όφελος που έχουν από αυτήν για να γίνουν πιο κερδοφόρες. Στο πρώτο κεφάλαιο
πραγματοποιείται μια εισαγωγή στο θεωρητικό υπόβαθρο της στρατηγικής. Στο
δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η ερμηνεία και η σημασία της στρατηγικής
καινοτομίας που θα έπρεπε να υπάρχει σε όλες τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς,
προκειμένου να διαφοροποιηθούν από τους ανταγωνιστές τους και να τους
καταστήσουν πρωτοπόρους. Εξηγούμε και απαντάμε σε ερωτήματα που οι ίδιες πρέπει
να θέσουν ως στόχο για την επικείμενη εξέλιξη τους στον εκάστοτε κλάδο. Έπειτα,
αναλύεται η στρατηγική των γαλάζιων ωκεανών καθώς και η μέθοδος κατά την οποία
μπορούν να δημιουργηθούν. Οι τρόποι με τους οποίους καταστρώνεται και τελικά η
εφαρμογή της. Στο 4ο κεφάλαιο παρουσιάζεται ένα case study μιας εταιρίας που
κατάφερε να εξαλείψει τον ανταγωνισμό στον κλάδο της, να ξεφύγει από τους
«κόκκινους ωκεανούς» με την εφαρμογή της στρατηγικής γαλάζιων ωκεανών, και να
ηγηθεί σε νέα ανεξερεύνητα ύδατα. Τέλος, στο 5ο κεφάλαιο παρουσιάζονται εν
συντομία τα συμπεράσματα και γίνεται πλέον σαφές η ανάγκη της χρησιμότητας της
προαναφερθείσας στρατηγικής.