Μοντέλα διαδικτυακής διαφήμισης και η επίδρασή τους στην κοινωνία
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματικά μοντέλα ; Επιχειρηματικότητα ; Διαδίκτυο ; Διαδικτυακή διαφήμιση ; Δεοντολογία ; Ηθική ; Twitter ; Κοινωνικές επιπτώσειςΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική με τίτλο ‘Μοντέλα διαδικτυακής διαφήμισης και η επίδρασή τους στην κοινωνία’, εκπονήθηκε στα πλαίσια του Executive ΜΒΑ για την απόκτηση του αντίστοιχου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.
Στα πλαίσια αυτής της εργασίας, μελετάται η ανάπτυξη της διαδικτυακής διαφήμισης ως της σημαντικότερης επιχειρηματικής μορφής του διαδικτύου και της σημαντικότερης μορφής διαφήμισης προϊόντων και υπηρεσιών σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία παγκοσμίως. Η διαδικτυακή διαφήμιση είναι αποτέλεσμα της εξέλιξης των επιχειρηματικών μοντέλων κυρίως με την έλευση του διαδικτύου και την επιρροή του σε αυτά και χωρίς αμφιβολία επηρεάζει τον τρόπο λειτουργίας των σύγχρονων επιχειρήσεων, ενώ είναι ο κύριος φορέας της εισοδηματοποίησης της διαδικτυακής επιχειρηματικότητας. Σημαντική αναφορά γίνεται στα καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα που χρησιμοποιούνται στο διαδίκτυο και που κατά μεγάλο ποσοστό έχουν κοινή αναφορά στη διαδικτυακή διαφήμιση. Τα μοντέλα αυτά έχουν αναπτυχθεί από επιχειρήσεις, όπου ουσιαστικά λειτουργούν ως μεσάζοντες (intermediaries) του διαδικτύου και κατά μεγάλο ποσοστό ενεργοποιούνται σε διαφορετικούς επιχειρηματικούς κλάδους. Τέτοιοι κλάδοι είναι κυρίως οι ‘Υπηρεσίες Διαδικτύου – Μηχανή Αναζήτησης΄, οι ‘Υπηρεσίες των μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης’, και οι ‘Υπηρεσίες Ψυχαγωγίας - βίντεο’. Μεγάλο μερίδιο αγοράς της διαδικτυακής διαφήμισης έχουν επίσης η ‘διαφήμιση οθόνης’ και ‘μικρών αγγελιών’, ενώ μεγάλη ανάπτυξη παρουσιάζουν όλες οι παραπάνω κατηγορίες μέσω κινητών συσκευών και αντίστοιχων επικοινωνιακών δικτύων.
Η τεχνολογική εξέλιξη και τα συστήματα ΙΤ ( Information Technology) είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες όχι μόνο για την επιχειρηματική ανάπτυξη της διαδικτυακής διαφήμισης, αλλά και της αξιοπιστίας των δεδομένων που χρησιμοποιούνται. Εκτεταμένες αναφορές λοιπόν γίνονται στα ΙΤ συστήματα ‘Big Data’ που χρησιμοποιούνται κατά κόρον στη διαδικτυακή διαφήμιση, τόσο από τεχνολογικής πλευράς όσο και από επιχειρηματικής πλευράς. Αυτή η τεχνολογική εξέλιξη ελέγχεται για την δεοντολογία αλλά και για την επιχειρηματική ηθική που πρεσβεύει αφού υπάρχει ευρεία εκμετάλλευση των διαδικτυακών και όχι μόνο ενεργειών των πολιτών, με άμεσο επηρεασμό των προσωπικών τους δεδομένων, της ασφάλειάς τους και της έκθεσής τους σε φαινόμενα απάτης στο διαδίκτυο. Τέλος γίνεται αναφορά στις θετικές επιρροές που έχει η διαδικτυακή διαφήμιση στην ανάπτυξη των κοινωνιών, όχι κατ’ανάγκη λόγω της απευθείας συμβολής της, αλλά κυρίως λόγω των έμμεσων οφελών που παρέχονται στους πολίτες, με τις δωρεάν υπηρεσίες, στην προσπάθεια αυτής της επιχειρηματικής δραστηριότητας να διατηρεί το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. Έτσι παρουσιάζονται αναφορές, όπου προσεγγίζουν σημαντικά κοινωνικά οφέλη, όπως για παράδειγμα ακόμα και η έμμεση αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ) κρατών.
Η διπλωματική αυτή προσεγγίζει το θέμα θεωρητικά, μέσα από σχετικές αναφορές κειμένων ακαδημαϊκών επιστημόνων αλλά και στελεχών εταιρειών κι άλλων επαγγελματιών. Εξετάζονται έτσι τα χαρακτηριστικά και δεδομένα της διαδικτυακής διαφήμισης στην πρακτική τους πλευρά, με έμφαση στα επιχειρηματικά μοντέλα που τα διέπουν αλλά και του τεχνολογικού τους υπόβαθρου.