Η χρήση των θεωριών εκπαίδευσης στο εκπαιδευτικό λογισμικό και η υλοποίηση διαδικτυακού λογισμικού για την εκμάθηση θεωρητικών μαθημάτων σε μαθητές δημοτικού
The use of educational theories in learning software and the development of a web application for teaching theoretical courses to elementary school students
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτικό λογισμικό ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Διαδίκτυο ; Θεωρίες μάθησης ; Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησηςΠερίληψη
Στην παρούσα διατριβή εξετάζεται πρώτα η θεωρητική προσέγγιση της κατασκευής ενός εκπαιδευτικού λογισμικού, κυρίως για τη διδασκαλία θεωρητικών μαθημάτων, όπως η γλώσσα και η γραμματική, με ιδιαίτερη έμφαση στους μαθητές του δημοτικού σχολείου. Αναλύονται οι εκπαιδευτικές θεωρίες στις οποίες βασίζεται το λογισμικό αυτό ώστε να δοθεί μία ολοκληρωμένη άποψη σχετικά με τους λόγους για τους οποίους επιλέχθηκαν. Οι εκπαιδευτικές θεωρίες βοηθούν στο να τεθούν εκπαιδευτικοί στόχοι στην πρόοδο των μαθητών και να συγκεκριμενοποιήσουν λειτουργίες της πλατφόρμας που αφορούν στη συμπεριφορά της πλατφόρμας ανάλογα με την απόδοση του μαθητή.
Για την περεταίρω στήριξη της θεωρίας πίσω από την υλοποίηση, έγινε μία πρακτική έρευνα σε τρία επίπεδα. Πρώτα εξετάστηκαν αντίστοιχες υλοποιήσεις με παρόμοιους διδακτικούς σκοπούς ως προς τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν. Ύστερα ρωτήθηκαν επαγγελματίες του χώρου της εκπαίδευσης και της ανάπτυξης λογισμικού για τις εμπειρίες τους σχετικά με τη χρήση και την ανάπτυξη αντίστοιχου λογισμικού. Τέλος, εξετάστηκαν προηγούμενες έρευνες που έχουν γίνει για την αλληλεπίδραση των παιδιών μικρής ηλικίας και των εκπαιδευτικών τους με την τεχνολογία, μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας.
Το δεύτερο μέρος της διατριβής αναλύει σε βάθος τον τρόπο με τον οποίο υλοποιήθηκε η πλατφόρμα διδασκαλίας, ποιες τεχνολογίες χρησιμοποιήθηκαν και γιατί, συνδέοντας τη θεωρητική προσέγγιση με το τελικό πρόγραμμα.