Περιβάλλοντα μάθησης σε κοινωνικά δίκτυα
Learning environments in social networks
Master Thesis
Συγγραφέας
Στυλιανοπούλου, Χαραλαμπία
Ημερομηνία
2016-06Επιβλέπων
Σγούρος, Νικήτας - ΜαρίνοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Νέες τεχνολογίες ; Σκάκι ; Επιτραπέζια παιχνίδια ; Δυναμικό περιβάλλον μάθησης ; Ηλεκτρονικά παιχνίδια ; New technologies ; Chess ; Board games ; Interactive board games ; Dynamic learning environmentΠερίληψη
Τα ψηφιακά παιχνίδια - γνωστότερα ως ηλεκτρονικά παιχνίδια - ανήκουν στη νέα «γενιά» των πολυμέσων, η οποία βασίζεται στην ψηφιακή τεχνολογία. Τα τελευταία 20 με 25 χρόνια η δημοτικότητα τους αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων. Παρότι στο ξεκίνημα τους το κύριο κίνητρο όσων ασχολούνταν με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια φαίνεται να ήταν το ενδιαφέρον για τους υπολογιστές που αποτελούσαν τότε νεωτερισμό, ωστόσο, ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μετατράπηκαν σε αντικείμενο της πραγματικότητας τόσο των παιδιών, όσο και των ενηλίκων.
Σημαντικό παράγοντα για την καθιέρωση των παιχνιδιών κατά τις τελευταίες δεκαετίες αποτέλεσε η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας. Η εμφάνιση και επικράτηση των προσωπικών υπολογιστών αλλά και η εξοικείωση με διάφορες φορητές συσκευές στις οποίες μπορούν να εγκατασταθούν ψηφιακά παιχνίδια, διευκόλυναν τόσο την πρόσβαση στα παιχνίδια, όσο και τη χρήση τους.
Πολλά επιτραπέζια παιχνίδια μετατράπηκαν και σε ψηφιακά, και πολλοί προγραμματιστές παγκοσμίως επιδόθηκαν στη συγγραφή κώδικα με σκοπό την υλοποίησή τους. Η ψηφιακή μορφή των παιχνιδιών δε διαφέρει σε τίποτα από το πραγματικό παιχνίδι, αντιθέτως προσφέρει περισσότερες δυνατότητες. Ο χρήστης μπορεί να αλληλεπιδράσει με το σύστημα, να παίξει online μαζί με άλλους χρήστες, να αποθηκεύει παιχνίδια και την πρόοδό του, αλλά και σε περίπτωση που δε γνωρίζει το είδος του παιχνιδιού μπορεί να μάθει να το παίζει μέσω κατευθύνσεων και υποδείξεων που παρέχει η ίδια η εφαρμογή.