Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ικανοποίηση και παρακίνηση εργαζομένων στο χώρο της υγείας : μελέτη περίπτωσης του Γενικού Νοσοκομείου Νοσημάτων Θώρακος Αθηνών «Η Σωτηρία»

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΚασιδιάρη, Κρυσταλλία
dc.date.accessioned2016-12-20T10:47:38Z
dc.date.available2016-12-20T10:47:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9317
dc.description.abstractΗ ικανοποίηση και η αποτελεσματική παρακίνηση των εργαζομένων αποτελεί υψηλή προτεραιότητα κάθε υγειονομικής μονάδας, που θέλει να βελτιώσει την παραγωγικότητα και την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών υπό την πίεση της στενότητας των οικονομικών πόρων. Η επιτυχία της Διοίκησης έγκειται στη δυνατότητα που έχει να δημιουργεί εκείνες τις συνθήκες που ευνοούν την εργασιακή ικανοποίηση και παρακινούν τους εργαζόμενους να αυξήσουν την απόδοσή τους. Έρευνες δείχνουν ότι η ικανοποίηση και παρακίνηση των εργαζομένων καθορίζονται από διάφορους παράγοντες όπως προσωπικά χαρακτηριστικά του ατόμου, οργανωτικούς και κοινωνικούς παράγοντες. Αντικείμενο λοιπόν της παρούσας έρευνας είναι η αξιολόγηση του επιπέδου της εργασιακής ικανοποίησης καθώς και η διερεύνηση των κυριότερων παραγόντων που συμβάλλουν στην παρακίνηση των εργαζομένων που απασχολούνται στο χώρο της υγείας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 245 υπάλληλοι που υπηρετούν στο Γενικό Νοσοκομείο Νοσημάτων Θώρακος Αθηνών «Η ΣΩΤΗΡΙΑ». Η έρευνα καταδεικνύει ότι τα επίπεδα της ικανοποίησης των ερωτώμενων ποικίλουν ανάλογα με την εκάστοτε πτυχή της εργασίας. Οι εργαζόμενοι τείνουν να είναι γενικά ικανοποιημένοι από τους συναδέλφους και τους προϊσταμένους τους. Αντίθετα, δυσαρεστημένοι φαίνεται να είναι από τις αμοιβές και τις δυνατότητες προαγωγής τους. Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι σε συνολικό επίπεδο οι ερωτώμενοι είναι μέτρια ικανοποιημένοι από την εργασία τους. Όσον αφορά την παρακίνηση των εργαζομένων, σημαντικό εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι ο παράγοντας αύξηση αποδοχών ήρθε τέταρτος κατά σειρά προτιμήσεως. Αυτό σημαίνει ότι το χρήμα δεν είναι το μόνο, ούτε το κυριότερο κίνητρο που παρακινεί τον άνθρωπο για εργασία. Παράγοντες όπως η αναγνώριση και ανάπτυξη υπερέχουν έναντι του χρήματος στην αύξηση της απόδοσης. Λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της έρευνας, γίνεται προφανές ότι η Διοίκηση του Νοσοκομείου θα πρέπει να εφαρμόσει κατάλληλες τεχνικές που σκοπό έχουν την αύξηση του επιπέδου της εργασιακής ικανοποίησης και παρακίνησης, προκειμένου να απασχολεί εργαζόμενους που αποδίδουν και ταυτίζονται με τους στόχους της.el
dc.format.extent149el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΙκανοποίηση και παρακίνηση εργαζομένων στο χώρο της υγείας : μελέτη περίπτωσης του Γενικού Νοσοκομείου Νοσημάτων Θώρακος Αθηνών «Η Σωτηρία»el
dc.title.alternativeEmployees satisfaction and motivation in health care organizations : case study of “Sotiria” Regional Chest Diseases Hospital of Athensel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe satisfaction and effective motivation of the employees is a top priority of every health unit, aiming to improve the productivity and quality of the services, which are provided under the pressure of the limited financial resources. The success of the management lies in its ability to create those conditions which favor the job satisfaction and motivate the employees to increase their performance. Surveys-researches have shown that employees’ satisfaction and motivation are determined by various factors such as the individual’s personal characteristics, organizational and social factors. Thus, the subject of this research is to evaluate the level of work-job satisfaction and the investigation of the main factors that contribute to the motivation of employees working in the health sector. The sample used consists of 245 employees working in “Sotiria” Regional Chest Diseases Hospital of Athens. The research shows that the levels of the respondents’ satisfaction vary, depending on the particular aspect of the task-job. Employees tend to be generally satisfied with their colleagues and supervisors. In contrast, they seem to be dissatisfied with their rewards and their promotion possibilities. The research concluded that in a general level the participants-respondents are medium satisfied with their work. Regarding employees’ motivation, an important finding was the fact that the factor “pay raise” was fourth in the preference scale. This means that money is not the only, nor the main motive that motivates human beings to work-perform. Factors such as recognition and development overtake money in increasing the efficiency. Given the results of the research, it is obvious that the hospital management should implement suitable techniques aiming to increase the level of job-work satisfaction and motivation in order to occupy employees that perform at a good level and identify themselves with its objectives.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΕργασιακή ικανοποίησηel
dc.subject.keywordΝοσοκομείαel
dc.subject.keywordΠαρακίνηση εργαζομένωνel
dc.subject.keywordWork satisfactionel
dc.subject.keywordEmployee motivationel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»