Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εκτίμηση της αποτελεσματικότητας ενός εκπαιδευτικού προγράμματος αναφορικά με τη γρίπη σε Δημοτικά σχολεία

dc.contributor.advisorΓαλάνης, Πέτρος
dc.contributor.authorΠάνου, Ελένη
dc.date.accessioned2015-09-22T07:31:18Z
dc.date.available2015-09-22T07:31:18Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7741
dc.description.abstractΟι γνώσεις των παιδιών σχολικής ηλικίας αναφορικά με διάφορα ζητήματα υγείας είναι εξαιρετικής σημασίας με σκοπό την πρόληψη της εμφάνισης διαφόρων νοσημάτων. Η γρίπη εμφανίζεται ιδιαίτερα συχνά στα παιδιά σχολικής ηλικίας και αποτελεί ένα νόσημα, η συχνότητα του οποίου θα μπορούσε να μειωθεί σημαντικά με την απόκτηση των κατάλληλων γνώσεων και την εφαρμογή αποτελεσματικών μέτρων ατομικής υγιεινής. Το αντικείμενο της παρούσας μελέτης, ήταν η βελτίωση ή όχι των γνώσεων παιδιών σχολικής ηλικίας αναφορικά με τη γρίπη έπειτα από την εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος. Επιπλέον, διερευνήθηκε και ο ρόλος ορισμένων δημογραφικών χαρακτηριστικών αναφορικά με τη γνώση των μαθητών πριν την εφαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος. Ο μελετώμενος πληθυσμός αποτελούνταν από 116 μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 8-13 ετών που φοιτούσαν σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Αττικής (Ελευσίνα και Ασπρόπυργος). Το ποσοστό απόκρισης ήταν 100%. Το μέσο ποσοστό σωστών απαντήσεων πριν από την εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν 73,1% (±15), ενώ μετά την εφαρμογή του ήταν 88,4% (±12), παρουσιάζοντας στατιστικά σημαντική αύξηση (p<0,001), γεγονός που δηλώνει την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος. Επιπλέον, βρέθηκε ότι περισσότερες γνώσεις είχαν τα παιδιά που είχαν συζητήσει με τους δασκάλους τους για τη γρίπη (p=0,006), τα παιδιά που είχαν συζητήσει με το οικογενειακό/φιλικό περιβάλλον τους για τη γρίπη (p=0,002), τα παιδιά ελληνικής καταγωγής (p=0,05) και τα παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας (p=0,02). Η παρούσα μελέτη αποτελεί ένα πρωταρχικό βήμα στην εκτίμηση της αποτελεσματικότητας εκπαιδευτικών προγραμμάτων αναφορικά με τις γνώσεις των παιδιών σχολικής ηλικίας σε θέματα υγείας. Η σημαντική βελτίωση των γνώσεων των παιδιών δηλώνει την αναγκαιότητα εφαρμογής κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα Δημοτικά σχολεία με σκοπό την αύξηση των γνώσεων των παιδιών και τη βελτίωση της κατάστασης της υγείας τους. Η υιοθέτηση μέτρων ατομικής υγιεινής και η αγωγή υγείας αποτελούν βασικές προϋποθέσεις μείωσης της συχνότητας εμφάνισης διαφορών νοσημάτων, όπως η γρίπη, ιδιαίτερα σε παιδιά σχολικής ηλικίας.el
dc.format.extent119el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠαιδιά -- Ασθένειες -- Πρόληψηel
dc.subjectΕκπαιδευτικά προγράμματαel
dc.subjectEducational planningel
dc.subjectChildren -- Diseases -- Preventionel
dc.titleΕκτίμηση της αποτελεσματικότητας ενός εκπαιδευτικού προγράμματος αναφορικά με τη γρίπη σε Δημοτικά σχολείαel
dc.title.alternativeEvaluation of effectiveness of an educational program concerning influenza in Elementary schoolsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.identifier.call649.1 ΠΑΝel
dc.description.abstractENThe knowledge of children of school age in regard to various health issues is very important aiming at the prevention of occurrence of various diseases. Flu is very often in the children of school age and it is considered to be a disease, the frequency of which could decrease considerably with the acquisition of suitable knowledge and the application of effective measures of individual hygiene. The object of this study, was the improvement or not of the knowledge of children of school age in regard to the flu after the intervention of an educational program. Moreover, was investigated the role of certain demographic characteristics in regard to the knowledge of students before the application of educational program. The study population consisted of 116 graders aged 8-13 years in schools of first degree education of County of Attica (Elefsina and Aspropirgos). The response rate was 100%. The mean percent of correct answers before the application of educational program was 73.1% (±15), while afterwards was 88.4% (±12), presenting statistically significant increase (p<0.001), a fact that declares the effectiveness of the educational program. Moreover, it was found that children that had discussed with their schoolteachers about flu (p=0.006), children that they had discussed with their family/friends about flu (p=0.002), Greek children (p=0.05) and children of higher age (p=0.02) had more knowledge. The present study constitutes a fundamental step in the estimate of effectiveness of educational programs in regard to the knowledge of children of school age on health issues. The important improvement of knowledge of children declares the necessity of application of appropriate educational programs in the Elementary schools aiming at the increase of knowledge of children and the improvement of their health situation. The adoption of individual health measures and health education constitute fundamental conditions of reduction of frequency of occurrence of various diseases, such as the flu, particularly in children of school age.en
dc.corporate.nameΑνώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέαel
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»