Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ισχύον θεσμικό πλαίσιο και διοικητική οργάνωση των ιδιωτικών κλινικών στην Ελλάδα.

dc.contributor.advisorΒλάσσης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΤζέκου, Μαρία
dc.date.accessioned2015-01-13T09:07:35Z
dc.date.available2015-01-13T09:07:35Z
dc.date.issued2015-01-13T09:07:35Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6227
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσης εργασίας ήταν η παρουσίαση του θεσμικού πλαισίου που διέπει την ίδρυση, την λειτουργία και την διοικητική οργάνωση των ιδιωτικών κλινικών στην Ελλάδα. Για την ανάλυση του θεσμικού πλαισίου χρησιμοποιήθηκαν, ως πρωτογενείς πηγές, τα Προεδρικά Διατάγματα που έχουν εκδώσει και οι νόμοι που έχουν ψηφίσει οι φορείς του Ελληνικού κράτους. Η συλλογή των πρωτογενών πηγών ολοκληρώθηκε από το αρχείο του Υπουργείου Υγείας, την βιβλιοθήκη της Ελληνικής Βουλής και την βιβλιοθήκη του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η αναζήτηση του θεσμικού πλαισίου έδειξε πως βασικά εργαλεία του τρόπου αδειοδότησης και λειτουργίας μιας ιδιωτικής κλινικής είναι τα Π.Δ 247/91 « Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία για την ίδρυση, λειτουργία και μεταβίβαση ιδιωτικών κλινικών», Π.Δ 517/91 «Τεχνικές προδιαγραφές, ιατρικός εξοπλισμός, διάκριση και σύνθεση προσωπικού και συμπλήρωση του υπ’ αριθμ. 247/91», Π.Δ. 235/2000 «Ειδικές ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό και την λειτουργία των ιδιωτικών κλινικών» και Π.Δ 198/2007 «Τροποποίηση του π.δ/τος 235/2000». Τα προεδρικά διατάγματα που παρουσιάζονται περιέχουν διατάξεις σχετικά με τον ορισμό των ιδιωτικών κλινικών, την διάκριση και την δύναμη των κλινών τους, την ανάπτυξη τμημάτων νοσηλείας, τις προδιαγραφές λειτουργίας των τμημάτων/ εργαστηρίων/ υπηρεσιών που την απαρτίζουν, την διαδικασία που απαιτείται για την χορήγηση άδειας ίδρυσης και άδειας λειτουργίας, την εξυπηρέτηση μη νοσηλευομένων ασθενών στα πλαίσια είτε επειγόντων περιστατικών είτε πραγματοποίησης εργαστηριακών εξετάσεων και την διοικητική και επιστημονική διεύθυνση της κλινικής. Η μελέτη των προεδρικών αυτών διαταγμάτων αλλά και των νόμων από τους οποίους λαμβάνουν το νόμιμο έρεισμα ανέδειξαν ένα αυστηρό πλαίσιο το οποίο καθιστά ιδιαίτερα αποθαρρυντική την δραστηριοποίηση ιδιωτών στην δευτεροβάθμια νοσοκομειακή περίθαλψη αν μάλιστα συνδυαστεί με το υψηλό κόστος και το μακροχρόνιο χαρακτήρα της επένδυσης της δημιουργίας νέας νοσηλευτικής μονάδας. Επίσης, οι υψηλές προδιαγραφές γύρω από κτιριακές υποδομές, τεχνολογικό εξοπλισμό και σύνθεση προσωπικού όπως αυτά διατυπώνονται στο Π.Δ 517/91 προκαλούν υψηλό κόστος ιδιαίτερα για τις κλινικές μικρής δυναμικότητας με αποτέλεσμα την αδυναμία προσαρμογής τους που επιτείνεται και από την αδυναμία των δημόσιων ταμείων να αποπληρώσουν το κόστος νοσηλείας των ασφαλισμένων τους στις μικρές ιδιωτικές κλινικές, βασικός χρηματοδότης των οποίων είναι τα ασφαλιστικά ταμεία. Επίσης, αναδεικνύεται και η έλλειψη συνέχειας ως προς τον ρόλο που επιθυμεί η πολιτεία να διαδραματίσει ο ιδιωτικός τομέας στον τομέα παροχής υπηρεσιών υγείας αφού η εκάστοτε κυβέρνηση τροποποιεί βασικές διατάξεις ώστε και προκαλεί αναταράξεις στην λειτουργία των ιδιωτικών μονάδων. Οι παράγοντες αυτοί οδηγούν τα τελευταία χρόνια στην τάση επικράτησης μεγάλων ομίλων παροχής υπηρεσιών υγείας με την εξαγορά μικρών και παλαιών κλινικών και την διαμόρφωση ολιγοπωλίου. Η διαμόρφωση ενός πλαισίου που θα κινητοποιεί την δραστηριοποίηση επιχειρηματικών κεφαλαίων και την ανάπτυξη υγιούς ανταγωνισμού πρέπει να αποτελεί βασική μέριμνα στην πολιτική που εφαρμόζει το κράτος για τον ιδιωτικό τομέα παροχής υπηρεσιών υγείας. Ταυτόχρονα, πρέπει να εγγυάται με τους κατάλληλους ελέγχους την προστασία της υγείας και της περιουσίας των πολιτών από παροχής υπηρεσιών με καταχρηστικό τρόπο.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΙατρική, Κλινική
dc.subjectΔιοίκηση και οργάνωση υπηρεσιών υγείας
dc.titleΙσχύον θεσμικό πλαίσιο και διοικητική οργάνωση των ιδιωτικών κλινικών στην Ελλάδα.
dc.title.alternativeCurrent institutional framework and administration of private clinics in Greece.en
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6227
dc.identifier.call362.12 ΤΖΕ
dc.description.abstractENThe purpose of this study is to present the institutional framework governing the establishment, operation and administrative organization of private clinics in Greece. For the analysis of the institutional framework were used as primary sources the Presidential Decrees issued and the laws that have been voted from the Greek state. The collection of primary sources was made from the archive of the Ministry of Health, the library of the Greek Parliament and the library of the Council of State. The search showed that basic tools for licensing and operating a private clinic are the Presidential Decrees 247/91 “Terms, conditions and procedure for the establishment, operation and transfer of private clinics”, 517/91 “Technical specifications, medical equipment, discrimination and mix of staff and filling of No 247/91”, 235/2000 “Special arrangements for the modernization and operation of private clinics” and 198/2007 “Modification of the Presidential Decree No 235/2000”. The Presidential Decrees presented contain provisions concerning the definition of private clinics, the distinction and power of them, the development of nursing parts, the operating specifications of the operating parts/ workshops/ services that compose it, the process required for licensing establishment and authorization, service of non-hospitalized patients in either emergency or performance of laboratory tests and the administrative and scientific management of the clinic. The study of these presidential decrees and laws from which they take legal basis revealed a rigid framework that makes it very unattractive to private involvement in secondary care hospital even if combined with the high cost and long-term nature of investment for the creation of new nursing unit. Also, the high standards around building infrastructure, technology and personal composition as set out in Presidential Decree 517/91 are very costly especially for small clinics resulting in the inability to adapt and exacerbated by the inability of public funds to repay the cost of hospitalization of the insured in small private clinics whose main sponsor is the insurance funds. It also highlights the lack of continuity in the role that the state wants the private sector to play since the government amends key provisions and causes turbulence in the operation of private facilities. These factors are driving the trend in recent years of the prevalence of large groups to provide health services with the acquisition of small and old clinics and the configuration of oligopoly. Developing the framework to mobilize the involvement of venture capital and the development of healthy competition can be a major concern in the policy of the State for private health care. At the same time, should ensure appropriate controls to protect the health and the property of citizens from services in an abusive manner.
dc.corporate.nameΤεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»