Εμφάνιση απλής εγγραφής

Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη μετασχηματιστική ηγεσία των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις των σχολικών μονάδων στη γενική ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η περίπτωση της Β’ Αθήνας

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΚαραΐσκου, Ελισάβετ Μαρία
dc.date.accessioned2022-11-10T06:07:29Z
dc.date.available2022-11-10T06:07:29Z
dc.date.issued2022-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14801
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2223
dc.description.abstractΈρευνες τριάντα ετών αλλά και πιο πρόσφατες μελέτες (Bellibas et al. 2021, Ismail et al. 2021, Mirsultan, και Marimuthu 2021, Paschal και Mikulu 2021) συνδέουν τη Μετασχηματιστική Ηγεσία με την εργασιακή ικανοποίηση και τη σχολική αποτελεσματικότητα. Οι Avolio και Bass (1991) μας επιβεβαίωσαν ότι μέσω του μετασχηματιστικού στιλ ηγεσίας, οι οργανισμοί ακμάζουν. Οι γυναίκες υιοθετούν το μοντέλο της μετασχηματιστικής ηγεσίας, το οποίο αποτελεί συμμετοχική μορφή ηγεσίας (Bass 1999). Οι διευθύντριες αναζητούν λύσεις ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή, ενημερώνουν τους συνεργάτες τους, ενεργοποιούν εσωτερικούς παράγοντες υποκίνησης, παρακινώντας παράλληλα το προσωπικό να μοιραστεί ένα όραμα για τη σχολική μονάδα (Coleman, 2003) Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τις απόψεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και των διευθυντριών, σχετικά με το βαθμό εφαρμογής της μετασχηματιστικής ηγεσίας, τη συσχέτισή του με το βαθμό της αποτελεσματικότητας της διευθύντριας και το βαθμό ικανοποίησης των εκπαιδευτικών, στα Ημερήσια Δημόσια Γενικά Λύκεια της Β’ Αθήνας. Επιπλέον διερευνά προτάσεις των εκπαιδευτικών και των διευθυντριών τους, ώστε να προσεγγίσουμε περισσότερο το σχολείο που μας αξίζει. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 17/5/2022 έως 17/6/2022 και συμμετείχαν 78 εκπαιδευτικοί, από σχολικές μονάδες με γυναίκα στη διευθυντική θέση. Το εργαλείο συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα ήταν το τμήμα του Πολυπαραγοντικού Ερωτηματολογίου Ηγεσίας, Multifactor Leadership Questionnaire MLQ 5x-Short. των Avolio και Bass (2004) το οποίο αφορά μόνο το μέρος εκείνο του ερωτηματολογίου που μετράει το μετασχηματιστικό στιλ ηγεσίας. Τα κύρια ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι η μετασχηματιστική ηγεσία των διευθυντριών έτσι όπως την αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί, εφαρμόζεται σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό στα Ημερήσια Δημόσια Γενικά Λύκεια της Β’ Αθήνας με Μ.Ο.=2,78 (55,77%). Σχετικά με τις Διαστάσεις της Μετασχηματιστικής Ηγεσίας οι Μ.Ο. των πέντε παραγόντων-διαστάσεων της Μετασχηματιστικής Ηγεσίας, κυμαίνονται στο διάστημα από [2,58-3,06]. Τον μεγαλύτερο μέσο όρο τον έχει η εξιδανικευμένη Επιρροή – Χαρακτηριστικά, ακολουθούν η Εμψυχωτική Κινητοποίηση, η Διανοητική Διέγερση, η Εξιδανικευμένη Επιρροή – Συμπεριφορά και τελευταία η Εξατομικευμένη Εξέταση. Για τα αποτελέσματα μετά την εφαρμογή της Μετασχηματιστικής Ηγεσίας, η έρευνα έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί της Β’ Αθήνας αντιλαμβάνονται ότι η διευθύντριά τους ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σχολείου, με μέσο όρο Αποτελεσματικότητας Μ.Ο.= 2,62. Στη συσχέτιση των πέντε Διαστάσεων της Μετασχηματιστικής Ηγεσίας και των τριών Αποτελεσμάτων - Εκβάσεις μετά την εφαρμογή της Μετασχηματιστικής Ηγεσίας η έρευνα έδειξε ότι πιο ισχυρά συσχετίζονται η Διανοητική Διέγερση με την Ικανοποίηση των εκπαιδευτικών Μ.Ο.= 0,873 και η Εξατομικευμένη Εξέταση με την Ικανοποίηση των εκπαιδευτικών με Μ.Ο. = 0,868. Οι συσχετίσεις σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα p values είναι παντού στατιστικά σημαντικές. Αναφορικά με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών όπως το φύλο, τα έτη υπηρεσίας, το επίπεδο σπουδών, φαίνεται ότι δεν επηρεάζουν το αντιλαμβανόμενο από τους εκπαιδευτικούς αποτέλεσμα της Μετασχηματιστικής Ηγεσίας.el
dc.format.extent118el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣτάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη μετασχηματιστική ηγεσία των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις των σχολικών μονάδων στη γενική ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η περίπτωση της Β’ Αθήναςel
dc.title.alternativeAttitudes and perceptions of teachers about the transformational leadership of women in positions of school management in general lyceums. The case of B’ Athensel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThirty years of research as well as recent studies (Bellibas et al. 2021, Ismail et al. 2021, Mirsultan, & Marimuthu 2021, Paschal & Mikulu 2021)) connect the Transformational Leadership with the work satisfaction and school effectiveness. Avolio and Bass (1991) confirmed that, through transformational leadership style, organizations thrive. Women adopt the transformational leadership model, which is a participative form of leadership (Bass 1999). Women principles seek solutions encouraging participation, inform their partners, motivating the staff at the same time, to share a vision for the school unit (Coleman, 2003). The present thesis explores the views and perceptions of teachers and principles about how much the transformational leadership was implemented, its correlation with the degree of effectiveness of teachers in the General Public lyceums in the district of B’ Athens. Moreover, it explores suggestions of teachers and their female principals, so that we can approach the school we deserve. The data collection was carried out between 17/5/2022 until 17/6/2022 with the participation of 78 teachers from school units with a woman principal. The instrument of the data collection used in the research was the Multifactor Leadership Questionnaire MLQ 5x-Short of Avolio and Bass (2004) which concerns the part of the Questionnaire which counts the transformational style of leadership. The main findings of the research showed that the transformational leadership of the female principals, as it was conceived by the teachers, is implemented in very satisfying degree in the public general lyceums in the district of B’ Athens with mean M=2,78 (55,77%). About the dimensions of the Transformational Leadership the means of the five factors- dimensions of the Transformational Leadership, fluctuate between 2,58 and 3,06. The Idealized Influence- Attributed has the highest mean and Inspirational Motivation, Intellectual Stimulation, Idealized Influence Behaviour and Individualized Consideration follow. On the results of implementing Transformational Leadership, the research showed that the teachers of the district of B’ Athens realize that their female principal responds to school requirements, with Mean Effectiveness M= 2,62. Concerning the correlation of the five dimensions of the Transformational Leadership and the three Leadership outcomes after the implementation of the Transformational Leadership, research showed that a very strong correlation was found between the Intellectual Stimulation with the Satisfaction of the teachers M=0,873 as well as between the Individualized Consideration and the Satisfaction of teachers with M=0,868. The correlation according to the recorded p values is statistically important. The demographic attributes of teachers such as the gender, the years of service, the level of studies do not affect the outcome of the Transformational Leadership as it is perceived by the teachers.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΕλληνικό εκπαιδευτικό σύστημαel
dc.subject.keywordΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΔιευθύντρια σχολικής μονάδαςel
dc.subject.keywordΔιοίκησηel
dc.subject.keywordΗγεσίαel
dc.subject.keywordΣχολική ηγεσίαel
dc.subject.keywordΜετασχηματιστική ηγεσίαel
dc.date.defense2022-11-07


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»