dc.contributor.advisor | Καρκαλάκος, Σωτήριος | |
dc.contributor.author | Ματθαίου, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2022-11-10T05:37:40Z | |
dc.date.available | 2022-11-10T05:37:40Z | |
dc.date.issued | 2022-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14796 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2218 | |
dc.description.abstract | Τις τελευταίες δεκαετίες οι θεωρητικοί της σχολικής διοίκησης έχουν αναγνωρίσει τις δυνατότητες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) στον χώρο της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, πολλά προηγμένα κράτη προβαίνουν σε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με στόχο την προσαρμογή αρχών της διοίκησης της ποιότητας στη σχολική διαχείριση. Εκπαιδευτικά ιδρύματα διεξάγουν εκπαιδευτικά προγράμματα επιμόρφωσης, ευαισθητοποίησης και κατάρτισης σε ζητήματα βελτίωσης της ποιότητας των εκπαιδευτικών οργανισμών και αλλαγής κουλτούρας των επαγγελματιών της εκπαίδευσης. Στον ελληνικό χώρο, η απουσία σταθερής εκπαιδευτικής πολιτικής οδήγει σε διαρκή εκπαιδευτική κρίση και κατά επέκταση σε αναποτελεσματικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερέυνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα δημόσια Δημοτικά σχολεία της Ελλάδας σχετικά με τον βαθμό εφαρμογής αρχών και πρακτικών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στις σχολικές τους μονάδες. Αναλυτικότερα, επιχειρείται η απότίμηση της τρέχουσας κατάστασης στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας αναφορικά με την υιοθέτηση αρχών της ΔΟΠ στη διοίκηση και την εκπαιδευτική διαδικασία. Οι τομείς εφαρμογής της ΔΟΠ που εξετάζονται είναι η σχολική διοίκηση, η διαμόρφωση του σχολικού κλίματος και η διδακτική διαδικασία. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 80 εκπαιδευτικοί δημόσιων δημοτικών σχολείων και τα δεδομένα συλλέχθηκαν με τη χρήση ερωτηματολογίου. Τα ερευνητικά αποτελέσματα υπέδειξαν πως στοιχεία της διοίκησης της ποιότητας εντοπίζονται σε ικανοποιητικό βαθμό στις σχολικές μονάδες, επιβεβαιώνοντας την άποψη περί προσπάθειας για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και αναδιαμόρφωση με στόχο της βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση. | el |
dc.format.extent | 70 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Εφαρμογές της διοίκησης ολικής ποιότητας στο σύγχρονο δημόσιο δημοτικό σχολείο | el |
dc.title.alternative | Applies of total quality management in modern public primary school | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | In recent decades, school administration theorists have recognized the potential of Total Quality Management (TQM) in the field of education. In this context, many advanced countries are undertaking educational reform with the aim of adapting quality management principles to school management. Educational institutions conduct education, awareness and training programs in matters of improving the quality of educational organizations and changing the culture of education professionals. In the Greek area, the absence of a stable educational policy leads to a permanent educational crisis and by extension to ineffective educational services. The purpose of this research paper is to investigate the opinions of teachers working in public primary schools in Greece regarding the degree of implementation of principles and practices of Total Quality Management in their school units. In more detail, an attempt is made to evaluate the current situation in the country's primary schools with regard to the adoption of the principles of TQM in the administration and the educational process. The areas of application of TQM that are examined are school administration, the formation of the school climate and the teaching process. The sample of the research was 80 public primary school teachers and the data was collected using a questionnaire. The research results indicated that elements of quality management are found to a satisfactory degree in the school units, confirming the opinion of an effort for educational reform and restructuring with the aim of improving the quality in education. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Διοίκηση ολικής ποιότητας | el |
dc.subject.keyword | Διαχείριση της ποιότητας | el |
dc.subject.keyword | Σχολική διοίκηση | el |
dc.subject.keyword | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.date.defense | 2022-11-07 | |