Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η ποιότητα της εκπαίδευσης. Παράγοντες και μεταρρυθμίσεις για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Οι απόψεις των γονέων για το σχολείο

dc.contributor.advisorΨυλλάκη, Μαρία
dc.contributor.authorΤαμπή, Μαρίνα
dc.date.accessioned2022-02-28T07:33:51Z
dc.date.available2022-02-28T07:33:51Z
dc.date.issued2022-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14166
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1589
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η ποιότητα της εκπαίδευσης είναι ένα θέμα που απασχολεί όλο και περισσότερο τους γονείς των μαθητών, την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και τους υπεύθυνους χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής οδηγώντας σε πλήθος μεταρρυθμίσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Σκοπός: Η αποτύπωση της ικανοποίησης/δυσαρέσκειας των γονέων για την εκπαίδευση και συγκεκριμένα για τη σχολική μονάδα, τον εκπαιδευτικό αλλά και το εκπαιδευτικό σύστημα. Η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της ικανοποίησης/ δυσαρέσκειας των γονέων και των απόψεων των γονέων για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών και η σχέση μεταξύ της ικανοποίησης/ δυσαρέσκειας των γονέων και της διάθεσης που αυτοί έχουν ή της ετοιμότητας της οποίας βρίσκονται να αποδεχτούν εναλλακτικές μορφές και δομές εκπαίδευσης που προωθούνται σε διεθνές επίπεδο. Η διερεύνηση πιθανών προσδιοριστών της ικανοποίησης. Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε μια συγχρονική μελέτη, όπου η μελετώμενη έκβαση ήταν η ικανοποίηση των γονέων από το εκπαιδευτικό σύστημα. Ο μελετώμενος πληθυσμός αποτελούνταν από 146 γονείς με παιδιά που φοιτούσαν στην πρωτοβάθμια ή/και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πραγματοποιήθηκε δειγματοληψία ευκολίας. Αποτελέσματα: Η μεγαλύτερη ικανοποίηση από τους γονείς σχετίζονταν με μεγαλύτερη συμφωνία ότι η αξιολόγηση και η καλύτερη οργάνωση/διοίκηση των σχολείων βελτιώνει την ποιότητα των σχολείων (p<0,05). Το υψηλό μορφωτικό επίπεδο των γονέων σχετίζονταν με μεγαλύτερη ικανοποίηση από το σχολείο και με μεγαλύτερη προθυμία να μεταφέρουν το παιδί σε σχολείο μακριά από το σπίτι τους (p<0,05). Η αύξηση της ενεργής συμμετοχής των γονέων και των παιδιών στη λήψη αποφάσεων για το σχολείο σχετίζονταν με αύξηση της ικανοποίησης από το σχολείο και από τον εκπαιδευτικό (p<0,05). Τέλος, η μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο εκπαιδευτικό σύστημα σχετίζονταν με μεγαλύτερη συμφωνία ότι το σχολείο φοίτησης καλύπτει τους στόχους της εκπαίδευσης (με βάσει τα κριτήρια του αειφόρου σχολείου τα οποία τέθηκαν) με τη σχέση αυτή να είναι στατιστικά σημαντική (p<0,001). Συμπεράσματα: Η εμπλοκή των γονέων στη σχολική ζωή των παιδιών και οι εκπαιδευτικοί στόχοι που σχετίζονται με τους στόχους της εκπαίδευσης του 21ου αιώνα και τους στόχους της Εκπαίδευσης για Αειφορία είναι σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση των γονέων για το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και την ποιότητα της εκπαίδευσης. Οι υπεύθυνοι χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση των γονέων από το σχολείο προκειμένου να υιοθετήσουν μέτρα και στρατηγικές που θα οδηγήσουν στην αύξηση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του σχολείου και κατ’ επέκταση στην αύξηση της ικανοποίησης τόσο των γονέων όσο των μαθητών και των εκπαιδευτικών προωθώντας το Αειφόρο Σχολείο ως το πλέον καταλληλότερο πλαίσιο.el
dc.format.extent141el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ ποιότητα της εκπαίδευσης. Παράγοντες και μεταρρυθμίσεις για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Οι απόψεις των γονέων για το σχολείοel
dc.title.alternativeThe quality of education. Factors and reforms to upgrade. Parents’ aspects about schoolel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENIntroduction: The quality of education is an issue of concern for parents of students, for educational community and for persons’ who are responsible for educational policy making which leads to reforms in Greece and worldwide. Aim: Assessment of parents’ satisfaction/dissatisfaction about education and especially about school unit, teachers’ and educational system. Measurement of parents’ satisfaction/dissatisfaction about education and about school unit, about the role of the school in education and about organization and administration of school units. In addition, investigation of relationship between parents’ satisfaction/ dissatisfaction and the evaluation of teachers and schools and their willingness to accept alternative forms of education promoted internationally. In addition, the aim of this study is to find out the determinants of parent’s satisfaction. Methods: A cross-sectional study with a convenience sample was conducted among 146 parents with children in primary or secondary school. The outcome was the satisfaction of parents from educational system. Results: Greater parents’ satisfaction associated to greater agreement that evaluation of school unit and better organization and administration of school unit improves school quality (p<0,05). Higher parents’ educational level associated to better satisfaction from school and better willingness to transfer the child to a school away from home (p<0,05). Increased parents’ and children involvement in school decision making associated to better satisfaction from school and teachers (p<0,05). Finally, increased confidence in the educational system associated to greater agreement that schools get above the educational targets (according to the criteria of sustainability school), with this relationship being statistically significant (p<0,001). Conclusion: Involvement of parents’ in their children school life and educational targets related to educational targets of 21st century and to sustainability education are factors that affect parents’ satisfaction about educational system and quality of education. Educational policy makers have to consider the factors which affects parental school satisfaction in order to adopt measures and strategies that will increase school’s quality and effectiveness and consequently parents’, students’ and teachers’ satisfaction, promoting the sustainable school as the most appropriate framework.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικό σύστημαel
dc.subject.keywordΠοιοτική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΑξιολόγηση σχολικών μονάδωνel
dc.subject.keywordΑξιολόγηση εκπαιδευτικώνel
dc.subject.keywordΟργάνωση και διοίκηση σχολικών μονάδωνel
dc.subject.keywordΣυμμετοχή γονέωνel
dc.subject.keywordΑειφόρο σχολείοel
dc.subject.keywordΙκανοποίηση γονέωνel
dc.date.defense2022-02-19


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»