Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΡάπτη, Κωνσταντίνα
dc.date.accessioned2019-07-17T08:31:43Z
dc.date.available2019-07-17T08:31:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12083
dc.description.abstractΟ σύγχρονος τρόπος ζωής και η πολυπλοκότητα των καταστάσεων που συναντούν τα άτομα στις διαπροσωπικές, οικονομικές και κοινωνικές σχέσεις και αλληλεπιδράσεις εξ' αιτίας της οικονομικής κρίσης και της ηθικής κατάρρευσης, καθιστούν επιτακτική ανάγκη την εκπαίδευση τους στον τρόπο διαχείρισης του άγχους και στον τρόπο αντιμετώπισης τέτοιων διαταραχών. Οι κοινωνικές συγκρούσεις, ο πανικός και η έλλειψη εμπιστοσύνης στις ανθρώπινες σχέσεις σε συνδυασμό με την οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα του σήμερα επιφέρουν έναν τοξικό φαύλο κύκλο άγχους συχνά μεγάλης διάρκειας. Στη βιβλιογραφία βρίσκουμε μελέτες που αποσκοπούν στη μείωση του άγχους μέσω της Φιλοσοφικής Συμβουλευτικής καθώς και πληθώρα ηλεκτρονικών σεμιναρίων που αποσκοπούν στην αυτοβελτίωση των συμμετεχόντων με χρήση θεωριών μάθησης. Από όσο γνωρίζουμε, η παρούσα εργασία είναι η πρώτη που επιχειρεί τον συνδυασμό μιας μεθόδου Φιλοσοφικής Συμβουλευτικής με μία διδακτική μέθοδο, σε ψηφιακή μορφή. Έτσι, η παρούσα εργασία θέτει ως στόχο τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού σεναρίου Φιλοσοφικής Συμβουλευτικής βασισμένου στη θεωρία μάθησης Project Based Learning (PrBL) και ενορχηστρωμένου με τη φιλοσοφική πρακτική PEACE, μέσω ενός ηλεκτρονικού σεμιναρίου με θεματικό πεδίο το άγχος. Για την υπηρέτηση του στόχου αυτού εξετάστηκε η εκπαιδευτική δυνατότητα του σεναρίου που δημιουργήθηκε ως προς την εκπαιδευτική μεθοδολογία του σεμιναρίου, τη δυσκολία των δραστηριοτήτων και τη συνεργασία των συμμετεχόντων. Επίσης εξετάστηκε η μεταβολή του άγχους των συμμετεχόντων πριν και μετά τη λήψη του σεμιναρίου καθώς και η επίδραση του χρόνου που αφιέρωσαν στο σεμινάριο οι συμμετέχοντες, στη μείωση του άγχους τους. H ερευνητική διπλωματική εργασία στηρίζεται στη βιβλιογραφική ανασκόπηση της Φιλοσοφικής Συμβουλευτικής τόσο ως προς την φιλοσοφία και την εφαρμογή της, όσο και ως προς των ρόλο των Στωικών στην ανάπτυξή της. Ταυτόχρονα, επιχειρείται η διαφοροποίησή της από την ψυχανάλυση. Τέλος μεγάλο βάρος δίνεται και στη θεωρητική θεμελίωση της φιλοσοφικής πρακτικής PEACE και του διδακτικού μοντέλου Project Based Learning που χρησιμοποιήθηκαν. Με γνώμονα την ποσοτική διερεύνηση της μεταβολής του άγχους σε όσους συμμετείχαν στο σεμινάριο, διεξήχθη προ- και μετά- σεμιναριακή μέτρηση των επιπέδων του άγχους και συσχέτιση αυτής με τον χρόνο που αφιέρωσαν οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο. Ταυτόχρονα, με γνώμονα την ποιοτική αξιολόγηση της μεθοδολογίας PrBL μελετήθηκαν τα δεδομένα, που συλλέχθηκαν μέσω ειδικής φόρμας που συμπληρώθηκε από τους συμμετέχοντες, ως προς την αξιολόγηση της ροής του σεναρίου που υλοποιήθηκε, τις δυσκολίες των δραστηριοτήτων και την ποιότητα της συνεργασίας των συμμετεχόντων όπου αυτή επιχειρήθηκε. Τέλος πραγματοποιήθηκε η διεξαγωγή μιας περιγραφικής στατιστικής ανάλυσης του συνόλου των δεδομένων που συλλέχθηκαν τόσο από τα ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν όσο και από τα log-files της ιστοσελίδας του σεμιναρίου. Από τα ερευνητικά δεδομένα που συλλέχθηκαν και από την στατιστική ανάλυση που ακολούθησε προκύπτει ότι η εκπαιδευτική μεθοδολογία αξιολογήθηκε από τους συμμετέχοντες ως «καλή», η δυσκολία του σεμιναρίου αξιολογήθηκε ως «μέτρια» και η ποιότητα της συνεργασίας μέσω της πλατφόρμας αξιολογήθηκε ως «καλή». Ταυτόχρονα, τα στατιστικά κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν έδειξαν με βεβαιότητα ότι υπήρξε στατιστικά σημαντική μείωση του άγχους σε όσους πραγματοποίησαν το σεμινάριο και μάλιστα παρατηρήθηκε ανάλογη μεταβολή του χρόνου που αφιερώθηκε στο σεμινάριο και της μείωσης του άγχους του εκάστοτε συμμετέχοντα.el
dc.format.extent141el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΑνάπτυξη ηλεκτρονικού σεμιναρίου βασισμένο στην project based learning και ενορχηστρωμένο με τη φιλοσοφική πρακτική Peace με θεματικό πεδίο το άγχοςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThe modern way of living along with the increasing complexity of situations that human beings face in their interpersonal, financial and social relations and interactions, which have occurred as an outcome of the economic crisis as well as the moral decline, have turned humans’ training on how to manage anxiety and how to deal with such disorders into an urgent and pressing need. It is the economic and political uncertainty in conjunction with the social conflicts, the generalized panic and the lack of confidence in human relations that provoke this particular “toxic” vicious circle of anxiety which –unfortunately- lasts for a long period of time. It is not hard to find studies which aim at the decrement of anxiety levels through Philosophical Counselling in addition to a wide variety of e-seminars which aim at the self-improvement of the participants. Upon our knowledge, the current thesis is the first which tries to combine a method of philosophical counselling with an educational method, digitally. Therefore, the primary purpose of the current thesis lies in the implementation, the development and the evaluation of an electronic seminar of Philosophical Counselling based on the Project Based Learning theory (PBL), combined with the philosophical strategy PEACE, through an e-seminar with "anxiety" as its topic. On the above intention, it was examined the educational potential of the scenario over the educational methodology, the difficulty of the activities and the quality of collaboration. It is also examined the alteration of anxiety levels of the participant before and after the aforementioned seminar as long as the impact of the time, participants devoted to the seminar, had to the alteration of anxiety levels. The research thesis is based on a bibliographic review of Philosophical Counseling, both in terms of its philosophy and application and taking into account the role of the Stoics in its development. It also endeavors to demonstrate the term’s difference from psychoanalysis. Lastly, a lot of attention was given to the theoretical basis of not only the philosophical practice PEACE, but also the Project Based Learning teaching model, both of which were used as the main research tools. Taking into consideration the quantitative investigation of anxiety’s variation for those that participated in the seminar, a pre- and post-seminar was conducted. The aforementioned seminar involved the measurement of the levels of anxiety and its relation to the time, participants devoted to it. At the same time, in light of the qualitative evaluation of the methodology PrBL, the data collected were scrutinized in order to assess the workflow, the difficulty and the quality of collaboration. Finally, a descriptive statistical analysis of the total data collection was attempted, both from the questionnaires that was given as well as from the log-files of the seminar’s website. Taking into account the research data collected and the statistical analysis that followed, the workflow was evaluated as “good” form participants themselves, whereas the difficulty of the activities was evaluated as “moderate” and collaborations' quality was evaluated as "good". Furthermore, the statistical criteria which were used demonstrated that there is hardly a doubt that there was a statistically significant reduction of anxiety among those who attended the seminar, and indeed there was a proportional relation between the time spent on the seminar and the anxiety reduction of each individual participant.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΦιλοσοφική συμβουλευτικήel
dc.subject.keywordΗλεκτρονικά σεμινάριαel
dc.subject.keywordΆγχοςel
dc.subject.keywordΣτρατηγική Peaceel
dc.subject.keywordProject based learningel
dc.subject.keyworde-Seminarsel
dc.subject.keywordPhilosophical counsellingel
dc.subject.keywordAnxietyel
dc.subject.keywordPeace strategyel
dc.date.defense2019-02-28


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»