dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να παρουσιάσει ένα νέο τρόπο σκέψης και
δράσης των επιχειρήσεων, καθώς και αντίδρασης σε περιόδους ύφεσης. Ο χώρος των
επιχειρήσεων βρίσκετε σε σύγχυση λόγω των δυσμενών συνθηκών, επομένως
προτείνετε η υιοθέτηση μιας διαφορετικής οπτικής του σύγχρονου επιχειρηματικού
περιβάλλοντος. Η καινοτομία αυτή συνοψίζεται στον όρο “Συν-ανταγωνισμός”,
προτείνει το συνδυασμό ανταγωνισμού και συνεργασίας στις επιχειρήσεις και μέσα από
την συγκεκριμένη εργασία, επιδιώκεται να αποδειχθεί πως, δεν πρόκειται για μια ακόμη
δήθεν ριζοσπαστική επιχειρηματική θεωρία, ούτε για κάποιο εφευρετικό ευφυολόγημα
ως μέσο εντυπωσιασμού.
Αντιθέτως, θα γίνει προσπάθεια, ώστε να αναλυθεί πλήρως η έννοια του Συν-
ανταγωνισμού, τα πλαίσια εντός των οποίων προέκυψε, η χρησιμότητα και τα οφέλη, τα
πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά του, οι κύριες μορφές εμφάνισης αυτού του νέου
όρου στην πράξη καθώς και οι συστατικοί παράγοντες επιτυχίας κατά την εφαρμογή
του. Στην ουσία μιλάμε για έναν «συνεργατικό ανταγωνισμό», για έναν συνδυασμό
ανταγωνιστικών στρατηγικών δηλαδή, όπου η επιτυχία μιας επιχείρησης εξαρτάται
άμεσα από την επιτυχία μιας άλλης, της ανταγωνίστριας της.
Ακόμη, θα παρουσιαστεί ολόκληρο το χρονικό της Ελληνικής κρίσης. Δηλαδή,
θα παρουσιάσουμε πως προέκυψε, τρόπους αντιμετώπισης, ολόκληρο το
πολιτικοικονομικό σκηνικό καθώς επίσης θα επικεντρωθούμε στο πως συμβάλλει η
στρατηγική του συν-ανταγωνισμού στην καταπολέπιση της ύφεσης. Τέλος, παρατίθεται
μελέτες περιπτώσεων μεταξύ διάφορων επιχειρήσεών που χρησιμοποίησαν το
συγκεκριμένο στρατηγικό μοντέλο και στην συνέχεια αναλύονται τα οφέλη που
“γεύτηκαν” διατηρώντας τις συνεργατικές τους σχέσεις με τους σνταγωνιστές τους.
Σκοπός μας είναι, ο αναγνώστης να δει υπό ένα διαφορετικό πρίσμα το
σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο, και με τη βοήθεια παραδειγμάτων, αναλύσεων και
αληθινών, καθημερινών δεδομένων, να αντιληφθεί την ανάγκη στροφής των
επιχειρήσεων σε μια νέα, ριψοκίνδυνη κατά περιπτώσεις, αλλά εξαιρετικά δελεαστική
και με εχέγγυα επιτυχίας πρόταση, όπου όσο και αν ακούγεται παράλογο, όλοι
κερδίζουν! Μαθαίνουμε να κοιτάμε το επιχειρηματικό παιχνίδι και από την πλευρά των
άλλων, ο στόχος μας φυσικά παραμένει η μεγιστοποίηση των κερδών προς όφελός
μας, ωστόσο στην προσπάθειά μας αυτή θα αντιληφθούμε, πως είναι σημαντικότερο
να έχουμε έναν βιώσιμο ανταγωνιστή παρά να επιδιώκουμε διαρκώς την εξόντωσή του. | el |