dc.contributor.advisor | Τσιχριντζής, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Σιδεριάδης, Κωνσταντίνος Θ. | |
dc.date.accessioned | 2017-09-14T09:36:23Z | |
dc.date.available | 2017-09-14T09:36:23Z | |
dc.date.issued | 2016-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9962 | |
dc.description.abstract | Στα πλαίσια αυτής της μεταπτυχιακής διατριβής πραγματοποιήθηκε η μελέτη για τα προβλήματα δρομολόγησης στόλων οχημάτων και φορτηγών στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας (Logistics). Ειδικότερα, η μελέτη στην αρχή περιγράφει τη σχέση εντός ενός δικτύου δρομολόγησης και του ρόλου του στην εφοδιαστική αλυσίδα. Στη συνέχεια αναφέρονται τα βασικά χαρακτηριστικά όλων των προβλημάτων προς αντιμετώπιση σε ένα δίκτυο δρομολόγησης. Αφού αναλυθούν οι βασικές κατηγορίες γίνεται η ανάλυση του βασικού προβλήματος που ερευνάται σε αυτή τη μελέτη περίπτωσης. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται η υπόθεση οτι το πρόβλημα ανήκει στην κατηγορία των προβλημάτων δρομολόγησης οχημάτων με περιορισμένη χωρητικότητα (Capacitated Vehicle Routing Problem). Αναλαμβάνεται για επίλυση ένα πρόβλημα εφοδιασμού 100 πελατών, με κάθε φορτηγό να έχει χωρητικότητα 9 τόνους και ο μέγιστος χρόνος που μπορούν να εκτελούν διαδρομές είναι 9 ώρες. Η μελέτη ερευνά τον τρόπο με τον οποίο θα δομηθεί ο αλγόριθμος που θα αναλάβει να βελτιστοποιήσει το σύστημα “αποθήκης - πελατών”. Πιο αναλυτικά, το πρόγραμμα χρησιμοποιεί τις βασικές αρχές του αλγορίθμου αποικίας μυρμηγκιών για την εύρεση της βέλτιστης διαδρομής και συνδυάζει τις βασικές αρχές μετα-ευρεστικών εργαλείων για την βελτιστοποίηση της βέλτιστης διαδρομής. Αφού περιγραφεί ο τρόπος με τον οποίο θα αναλάβει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα ο υβριδικός αλγόριθμος, δίνεται και η μαθηματική παρουσίασή του. Τέλος, δίνεται η δέσμευση οτι συνεχίζοντας τις έρευνες στο επόμενο διάστημα, σε νέα έκδοση της εργασίας, θα έχει υλοποιηθεί ο αλγόριθμος και θα έχουν πραγματοποιηθεί και συγκρίσεις με ήδη υπάρχοντα εργαλεία. | el |
dc.format.extent | 93 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Μελέτη περίπτωσης ενός προβλήματος δρομολόγησης οχημάτων με περιορισμένη χωρητικότητα (CVRP) | el |
dc.title.alternative | Case study of a capacitated vehicle routing problem (CVRP) | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | For the purpose of this master thesis was conducted a study for the vehicle routing problems in the Logistics department of a company. At first, the study describes the relationships inside a routing network and its role in the supply chain. Then are described the main features of all the problems to be addressed in a routing network. After analyzing the main categories of problems, follows the analysis of the basic problem investigated in this case study. More specifically, it is assumed that the problem belongs to the class of Capacitated Vehicle Routing Problems. This class has the distinction of a limited capacity for the vehicles. The problem taken to resolve has a number of 100 customers, with each truck having a capacity of 9 tons per truck and the maximum time that a truck can operate is 9 hours at most. The study investigates the way in which the algorithm that will optimize the system "warehouse - customer" is constructed. More specifically, the algorithm uses the basic principles of ant colony optimization for finding the optimal path and combines it with the basic principles of the best meta-heuristic tools to optimize it even more. Having described the way in which the hybrid algorithm will suit the problem and solve it, what follows next is the mathematical presentation of what is described. Finally, it is given a commitment that the investigations will continue in the near future and a new addition in the work will be released, where the algorithm will be implemented and some comparisons between existing tools will be carried out. | el |
dc.contributor.master | Πληροφορική | el |
dc.subject.keyword | Εφοδιαστική αλυσίδα | el |
dc.subject.keyword | Πρόβλημα δρομολόγησης οχημάτων με περιορισμένη χωρητικότητα | el |
dc.subject.keyword | Αλγόριθμος βελτιστοποίησης αποικίας μυρμηγκιών | el |
dc.subject.keyword | Μεταευρεστικοί αλγόριθμοι | el |
dc.subject.keyword | Logistics | el |
dc.subject.keyword | Capacitated vehicle routing problem | el |
dc.subject.keyword | Hybrid algorithm | el |
dc.subject.keyword | Ant colony optimization algorithm | el |
dc.subject.keyword | Meta-heuristics | el |