Οικονομική αποτίμηση από την κατασκευή LNG bunkering terminal : η περίπτωση του Πειραιά
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
LNG ; LNG bunkering terminal ; Ανάλυση εισροών-εκροών ; ECA ; Μεσόγειος Θάλασσα ; Input-output analysis ; Mediterranean SeaΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια οικονομικής αποτίμησης των επιπτώσεων από την κατασκευή και λειτουργία & συντήρηση ενός τερματικού για ανεφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στο λιμάνι του Πειραιά. Ο λιμένας του Πειραιά λόγω της γεωγραφικής του θέσης και του μεγάλου πλήθους υπηρεσιών που προσφέρει αποτελεί ανταγωνιστικό λιμένα στην περιοχή της Μεσογείου. Παράλληλα, τα συνεχώς αυστηρότερα μέτρα που λαμβάνει ο ΙΜΟ σχετικά με τις εκπομπές θείου (SOx) στις περιοχές ECA αλλά και οι οδηγίες της Ε.Ε. καθιστούν απαραίτητη την κατασκευή τερματικών εφοδιασμού LNG στις περιοχές αυτές. Η περιοχή της Μεσογείου έχει προταθεί για περιοχή ECA. Η κατασκευή λοιπόν ενός τερματικού LNG στο λιμάνι του Πειραιά θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του και το ρόλο του ως διαμετακομιστικό κέντρο. Στην παρούσα εργασία, γίνεται μια προσπάθεια ποσοτικοποίησης και οικονομικής αποτίμησης των οικονομικών επιπτώσεων από την κατασκευή και λειτουργία του τερματικού, όπου εξετάζονται δυο μεγέθη: (1) η προστιθέμενη αξία και (2) η απασχόληση, τα οποία και ποσοτικοποιούνται μέσω της ανάλυσης εισροών-εκροών. Επιπρόσθετα για την απασχόληση, θα πραγματοποιηθεί οικονομική αποτίμηση των ωφελειών με βάση την προσαρμοσμένη προσέγγιση κέρδους, όπου θα υπολογιστούν σε χρηματικούς όρους τα οφέλη που θα προκληθούν στην ελληνική οικονομία λόγω της αύξησης της απασχόλησης.