dc.contributor.advisor | Παρδάλη, Αγγελική | |
dc.contributor.author | Παπαδοπούλου, Δήμητρα | |
dc.date.accessioned | 2017-09-12T08:20:54Z | |
dc.date.available | 2017-09-12T08:20:54Z | |
dc.date.issued | 2016-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9940 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια οικονομικής αποτίμησης των επιπτώσεων από την κατασκευή και λειτουργία & συντήρηση ενός τερματικού για ανεφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στο λιμάνι του Πειραιά. Ο λιμένας του Πειραιά λόγω της γεωγραφικής του θέσης και του μεγάλου πλήθους υπηρεσιών που προσφέρει αποτελεί ανταγωνιστικό λιμένα στην περιοχή της Μεσογείου. Παράλληλα, τα συνεχώς αυστηρότερα μέτρα που λαμβάνει ο ΙΜΟ σχετικά με τις εκπομπές θείου (SOx) στις περιοχές ECA αλλά και οι οδηγίες της Ε.Ε. καθιστούν απαραίτητη την κατασκευή τερματικών εφοδιασμού LNG στις περιοχές αυτές. Η περιοχή της Μεσογείου έχει προταθεί για περιοχή ECA. Η κατασκευή λοιπόν ενός τερματικού LNG στο λιμάνι του Πειραιά θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του και το ρόλο του ως διαμετακομιστικό κέντρο. Στην παρούσα εργασία, γίνεται μια προσπάθεια ποσοτικοποίησης και οικονομικής αποτίμησης των οικονομικών επιπτώσεων από την κατασκευή και λειτουργία του τερματικού, όπου εξετάζονται δυο μεγέθη: (1) η προστιθέμενη αξία και (2) η απασχόληση, τα οποία και ποσοτικοποιούνται μέσω της ανάλυσης εισροών-εκροών. Επιπρόσθετα για την απασχόληση, θα πραγματοποιηθεί οικονομική αποτίμηση των ωφελειών με βάση την προσαρμοσμένη προσέγγιση κέρδους, όπου θα υπολογιστούν σε χρηματικούς όρους τα οφέλη που θα προκληθούν στην ελληνική οικονομία λόγω της αύξησης της απασχόλησης. | el |
dc.format.extent | 110 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Οικονομική αποτίμηση από την κατασκευή LNG bunkering terminal : η περίπτωση του Πειραιά | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This study present a framework for the effects associated with the construction and operation of an LNG (Liquefied Natural Gas) bunkering terminal in the port of Piraeus. The port of Piraeus is a competitive port in the Mediterranean region because of its location and for the variety of the services it can provide to its customers-vessels. Furthermore, the IMO measures, which are becoming strictier regarding sulphur emissions (SOx) in the Emission Control Areas (ECAs) and the EU’s directives make the construction of LNG bunkering terminals in ECA regions necessary and the Mediterranean region has been proposed as one of them. Therefore, the construction of an LNG bunkering terminal in the port of Piraeus will enhance its competitiveness and its role as a transit center. In the present study, an analysis of the macroeconomic effects is attempted in monetary and quantitative terms related to the construction and operation of the proposed terminal, including (i) the value added and (ii) the employment through input-output tables. Moreover, for the analysis of the employment effects the adjusted earnings gain approach will be used to monetizing the benefits in the Greek economy due to the increase of the employment. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | LNG | el |
dc.subject.keyword | LNG bunkering terminal | el |
dc.subject.keyword | Ανάλυση εισροών-εκροών | el |
dc.subject.keyword | ECA | el |
dc.subject.keyword | Μεσόγειος Θάλασσα | el |
dc.subject.keyword | Input-output analysis | el |
dc.subject.keyword | Mediterranean Sea | el |