dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία παρουσιάζει και αναλύει το φαινόμενο του
συνανταγωνισμού. Ο συνανταγωνισμός είναι μια νέα μορφή σχέσης και
διασύνδεσης μεταξύ των επιχειρήσεων, η οποία συνδυάζει τη συνεργασία και
τον ανταγωνισμό, ταυτόχρονα, και έρχεται να καταρρίψει τη μέχρι τώρα άποψη
ότι η συνεργασία και ο ανταγωνισμός είναι τα δύο άκρα αντίθετα. Σύμφωνα με
τον συνανταγωνισμό οι επιχειρήσεις βρίσκονται σε μια κατάσταση πολέμου και
ειρήνης, παράλληλα. Ο συνανταγωνισμός όμως, δεν παρουσιάζεται ως
πανάκεια, η οποία θα συμβάλει στην εξομάλυνση των σχέσεων και στη
διαμόρφωση συνθηκών “κερδίζω-κερδίζεις” για τις επιχειρήσεις. Αν και ο
συνανταγωνισμός παρουσιάζεται ως μια νέα δελεαστική και καινοτομική
στρατηγική, η οποία μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να επιτύχουν τους
στόχους τους χωρίς να ελπίζουν στην αποτυχία των υπολοίπων, δεν αποτελεί
πάντα τη βέλτιστη επιλογή. Για αυτό το λόγο οι επιχειρήσεις πρέπει να
αξιολογούν τις συνθήκες και το περιβάλλον πριν επιλέξουν τη στρατηγική που
θα ακολουθήσουν, και να μην υιοθετούν τυφλά τον συνανταγωνισμό,
ελπίζοντας ότι θα τις οδηγήσει σε βέβαιη επιτυχία.
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η παρουσίαση του φαινομένου του
συνανταγωνισμού, μέσα από το πρίσμα του δικτύου αξιών των Brandenburger
και Nalebuff, καθώς και η παράθεση διαφόρων απόψεων και μοντέλων που
σχετίζονται με τον συνανταγωνισμό και εντοπίστηκαν στη διεθνή βιβλιογραφία.
Η μελέτη αυτή χωρίζεται σε επτά κεφάλαια και απαντά στα εξής τρία
ερωτήματα: 1. Τι είναι ο συνανταγωνισμός; 2. Που εμφανίζεται ο συνανταγωνισμός; 3. Ποιες είναι οι κύριες μορφές έκφρασης του συνανταγωνισμού; | |