Ο ρόλος της διοίκησης ανθρώπινων πόρων στον κλάδο του λιανικού εμπορίου : μια συγκριτική ανάλυση μεταξύ των εταιρειών ΑΒ Βασιλόπουλος και LIDL Hellas
The role of human resource management in the retail sector : a comparative study between AB Basilopoulos and LIDL Hellas
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων ; Προσέλκυση εργαζομένων ; Επιλογή προσωπικού ; Αξιολόγηση προσωπικού ; Κουλτούρα ; Εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού ; Human resource management ; Employee recruitment ; Employee induction ; Training ; Performance appraisal ; Job analysis ; CultureΠερίληψη
Η Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων ορίζεται ως «ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η διατήρηση των στρατηγικών διαχείρισης των ατόμων έτσι ώστε να μπορούν να μεγιστοποιήσουν την απόδοση των επιχειρήσεων» . Η Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων αφορά στο πώς μια επιχείρηση διαχειρίζεται τους ανθρώπους της, προκειμένου εκείνη να υλοποιήσει τους στρατηγικούς της στόχους. Οι λειτουργικοί στόχοι της Διαχείρισης Ανθρώπινων Πόρων είναι απαραίτητο να συνάδουν με τους εταιρικούς στόχους. Μια επιχείρηση ή ένας οργανισμός πρέπει να διαχειρίζεται το ανθρώπινο δυναμικό του αποτελεσματικά, προκειμένου να οδηγηθεί στην επιτυχία και να πετύχει τους στόχους του. Η Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων κυρίως εστιάζει στις πολιτικές, τις στρατηγικές και τα συστήματα διαχείρισης των ατόμων. Τα τμήματα Ανθρώπινου Δυναμικού στις επιχειρήσεις αναλαμβάνουν πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες, μερικές από τις οποίες είναι η προσέλκυση ανθρώπινου δυναμικού, η επιλογή του, η εκπαίδευση και η ανάπτυξή του και η αξιολόγησή του. Επίσης, η Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων ασχολείται και με τις εργασιακές σχέσεις, προωθώντας ταυτόχρονα και τις οργανωσιακές αλλαγές, ασκώντας μια σαφώς ισχυρή επιρροή στην κουλτούρα και τη φιλοσοφία του οργανισμού. Οι περιοχές που καλύπτει η Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων είναι ο σχεδιασμός και η ανάλυση των θέσεων εργασίας, ο σχεδιασμός του Ανθρώπινου Δυναμικού, η προσέλκυση και η επιλογή, η εκπαίδευση, η ανάπτυξη και η διαχείριση της αποδοτικότητας. Η αποτελεσματική Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων γίνεται όλο και περισσότερο σημαντική και απαραίτητη στις μέρες μας. Οι περισσότερες σύγχρονες επιχειρήσεις, πλέον, δεν ασχολούνται μόνο με την παραγωγή αγαθών, αλλά και με την παροχή υπηρεσιών. Είναι εμφανές λοιπόν, πως οι άνθρωποι τους αποτελούν τον πιο κρίσιμο παράγοντα ποιότητας και εξυπηρέτησης των καταναλωτών σε κάθε είδους επιχείρηση. Επίσης, το υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού, πλέον, απαιτεί από μια επιχείρηση να είναι αποτελεσματική και παραγωγική. Αυτό είναι βέβαια δύσκολο να επιτευχθεί, εκτός και αν το ανθρώπινο δυναμικό έχει την κατάλληλη υποκίνηση, τα κατάλληλα προσόντα και δεξιότητες και είναι σωστά οργανωμένο. Στη μελέτη που ακολουθεί, θα ασχοληθούμε με τη Διοίκηση του Ανθρώπινου Δυναμικού στο κλάδο του Λιανικού Εμπορίου και συγκεκριμένα με τις επιχειρήσεις «ΑΒ Βασιλόπουλος» και «LIDL Hellas ΑΕ», εφόσον αυτού του είδους οι επιχειρήσεις εστιάζουν στη σμίκρυνση του κύκλου εργασιών των εργαζομένων και στη διατήρηση του ταλέντου και των γνώσεων του ανθρώπινου δυναμικού τους.