Σχεδίαση και εφαρμογή ενός ηλεκτρονικού περιβάλλοντος (E-LAB) για την εξ αποστάσεως εκμάθηση γλωσσών προγραμματισμού με τη μέθοδο της αυτοκατευθυνόμενης μάθησης

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αυτοκατευθυνόμενη μάθηση ; Υπηρεσίες Ιστού ; e-Tutoring ; HTML ; Self-directed learningΠερίληψη
Η ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) αποτελεί μία ραγδαία αναπτυσσόμενη περιοχή της εκπαίδευσης. Ειδικότερα αν και το πεδίο της εξ αποστάσεως παράδοσης μαθημάτων (e-tutoring) διαρκώς εξελίσσεται, η ανάπτυξη ενός ηλεκτρονικού περιβάλλοντος e- Lab που θα προσομοιώνει το παραδοσιακό εργαστήριο και θα ακολουθεί το πρόγραμμα σπουδών με πρωτότυπες δραστηριότητες και παιδαγωγικές μεθόδους δεν είναι συνηθισμένη. Όπως ευρέως γνωστή δεν είναι και η επίδραση ενός online μαθήματος βασισμένο στην Αυτοκατευθυνόμενη Μάθηση (Self-Directed Learning) για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε ενήλικες εκπαιδευόμενους. Επιπλέον δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για την αποτελεσματικότητα ενός ηλεκτρονικού περιβάλλοντος (e-Lab/website) εκμάθησης γλωσσών προγραμματισμού.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός τέτοιου ηλεκτρονικού περιβάλλοντος/website εξ αποστάσεως παράδοσης μαθημάτων (e- Lab “Learn-Code”). Το περιβάλλον αυτό προσομοιώνει τις δραστηριότητες και τις δεξιότητες που θα αναπτυσσόταν στο παραδοσιακό εργαστήριο του μαθήματος «Εφαρμογές Ιστού» του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών (Μ.Π.Σ) Ψηφιακά Συστήματα και Υπηρεσίες. Για την εκμάθηση της γλώσσας προγραμματισμού (HTML) το e- Lab ενορχηστρώνεται με την εκπαιδευτική μεθόδου της Αυτοκατευθυνόμενης Μάθησης. Μία μέθοδο που είναι συμβατή με τον τρόπο διεξαγωγής του παραδοσιακού εργαστηρίου αλλά και των μαθημάτων γλωσσών προγραμματισμού.
Προς αυτή την κατεύθυνση ακολουθήθηκε ο σχεδιασμός, η υλοποίηση παρούσας διπλωματικής εργασίας.