Διερεύνηση της επίδρασης δημογραφικών κοινωνικοοικονομικών και λοιπών στοιχείων πελατών ασφαλιστικής εταιρείας στο ασφαλιστικό τους προφίλ
Exploring how socio-demographic and other characteristics of insurance company clients may affect their insurance profile
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τμηματοποίηση πελατολογίου ; Ασφαλιστική αγορά ; Δημογραφική στατιστική ; Στατιστική ανάλυση ; Decile analysisΠερίληψη
Τα τελευταία χρόνια, η ανάλυση και διαχείριση ενός μεγάλου και διάσπαρτου όγκου δεδομένων, με γρήγορο και αποδοτικό τρόπο, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις των σύγχρονων ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Ο διαχωρισμός μεταξύ των πελατών και η αντίληψη ότι κάθε πελάτης είναι μοναδικός με ξεχωριστές ανάγκες γίνεται ολοένα και εντονότερη, σε μια προσπάθεια αναζήτησης τρόπων για την βελτίωση του επιπέδου προσέλκυσης, διαχείρισης , διατήρησης και ανάπτυξης του ασφαλιστικού πελατολογίου. Οι εξατομικευμένες λύσεις αποτελούν πλέον κύριο στόχο των ασφαλιστικών εταιρειών στο ολοένα και ανταγωνιστικότερο περιβάλλον.
Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην παρουσίαση στατιστικής μεθοδολογίας με χρήση πραγματικών δεδομένων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μια ασφαλιστική εταιρεία ώστε να πραγματοποιήσει τμηματοποίηση του πελατολογίου της βάσει δημογραφικών, κοινωνικοοικονομικών και άλλων χαρακτηριστικών. Απώτερος στόχος είναι η κατανόηση της συμπεριφοράς και των αναγκών διαφορετικών ομάδων πελατών, έτσι ώστε να εντοπιστούν οι παράγοντες εκείνοι που ενδεχομένως θα συμβάλλουν στην εύρεση πωλησιακών ευκαιριών και στην βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του πελάτη.
Αρχικά στο πρώτο κεφάλαιο, θα αναφερθούμε στην ασφαλιστική επιστήμη και στην σημαντικότητα της διαχείρισης της πληροφορίας.
Στο δεύτερο κεφάλαιο , θα παρουσιάσουμε τις διαθέσιμες μεταβλητές που λάβαμε από την ασφαλιστική εταιρεία και τους απαραίτητους μετασχηματισμούς και τροποποιήσεις που πραγματοποιήσαμε προτού προχωρήσουμε στην περαιτέρω ανάλυσή τους. Επίσης, στο ίδιο κεφάλαιο θα παρουσιάσουμε τα είδη τμηματοποίησης πελατολογίου.
Στο τρίτο κεφάλαιο θα αιτιολογήσουμε την επιλογή των μεθόδων “Segmentation based on Business Rules” και “Segmentation based on decile analysis” που εφαρμόσαμε στην μελέτη μας. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει μια περιγραφική ανάλυση των γενικών χαρακτηριστικών του χαρτοφυλακίου. Τέλος, θα παρουσιάσουμε όλη την ανάλυση που κάναμε για τη μελέτη μας, της διαδικασία που ακολουθήσαμε και τη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ανάλυσης ανά μέθοδο τμηματοποίησης.
Στο τέταρτο κεφάλαιο θα παρουσιάσουμε τα κύρια συμπεράσματα της μελέτης μας, τους περιορισμούς που αντιμετωπίσαμε καθώς και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.