Show simple item record

dc.contributor.advisorΠέκκα - Οικονόμου, Βικτωρία
dc.contributor.authorΚωνσταντινάκη, Μαρία Χρ.
dc.date.accessioned2017-03-06T08:17:35Z
dc.date.available2017-03-06T08:17:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9480
dc.description.abstractπου θα πρέπει να ακολουθήσει ο υποψήφιος επιχειρηματίας ώστε να ιδρύσει μια βιώσιμη νέα επιχείρηση μέσα σε περίοδο οικονομικής αστάθειας. Παρόλη την πλούσια πηγή πληροφοριών που διατίθενται στην ελληνική και ξένη βιβλιογραφία και στο διαδίκτυο, παρουσιάζονται σε δέκα κεφάλαια τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει ο επιχειρηματίας σε όλους τους τομείς ώστε το επενδυτικό σχέδιο του να στεφθεί με επιτυχία. Καθώς η ελληνική οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει ένα νέο επιχειρηματικό περιβάλλον υψηλής αβεβαιότητας, ο επιχειρηματίας θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεχτικός και να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του καταναλωτή ο οποίος αναζητά καλή ποιότητα, προσιτές λύσεις αλλά σε χαμηλό κόστος. Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην οικονομική κρίση, στις συνθήκες που έχει να αντιμετωπίσει ο σύγχρονος επιχειρηματίας, τα στάδια, τα αίτια και τις επιπτώσεις της καθώς και στα μέτρα που χρειάζεται να ληφθούν ώστε να έρθει η ανάκαμψη. Επιπλέον, παρουσιάζεται η θέση της Ελλάδας όσον αφορά το επίπεδο της επιχειρηματικότητας με μία προσπάθεια αποφυγής της άσκοπης υπερπληροφόρησης. Στο επόμενο κεφάλαιο γίνεται μία εκτενή αναφορά στην έννοια της επιχειρηματικότητας και σκιαγραφείται το πορτρέτο του επιτυχημένου επιχειρηματία, τα χαρακτηριστικά του, ο κώδικας δεοντολογίας που συστήνεται να ακολουθήσει, η εκπαίδευση που απαιτείται, τα είδη επιχειρηματικότητας, ο ορισμός της επιχειρηματικής ευκαιρίας και πως μπορεί ο νέος επιχειρηματίας να την εντοπίσει. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η εν δυνάμει αγορά, τα οφέλη τμηματοποίησης της, καθώς και ο στρατηγικός σχεδιασμός της επιχείρησης. Ο επιχειρηματίας θα πρέπει να προβεί σε ανάλυση SWOT για να αποφασίσει για την στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθήσει, να εντοπίσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα και να προσδιορίσει την αλυσίδα αξίας της. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στους δυνητικούς πελάτες της επιχείρησης, το προσφερόμενο προϊόν της, την τιμολόγηση που θα ακολουθήσει, τα κανάλια διανομής που θα επιλέξει και τον τρόπο που θα το προωθήσει. Στα κεφάλαια τέσσερα και πέντε που ακολουθούν παρουσιάζεται ο κατάλληλος τρόπος επιλογής πρώτων υλών και εύρεσης προμηθευτών καθώς και η ορθή επιλογή της τεχνολογίας και του μηχανολογικού εξοπλισμού της επιχείρησης, αντίστοιχα. Στο έκτο κεφάλαιο αναφέρονται οι τρόποι που ο επίδοξος επιχειρηματίας μπορεί να οργανώσει την επιχειρηματική του μονάδα. Επιπλέον, γίνεται λόγος για τις αρχές just-in-time καθώς και τον έλεγχο ποιότητας. Στο έβδομο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο ανθρώπινο δυναμικό με το οποίο θα στελεχωθεί η επιχείρηση και για θέματα ιδιαίτερα σημαντικά που άπτονται της διοίκησης των ανθρώπινων πόρων όπως είναι η διαδικασία επιλογής του ιδανικού υποψηφίου, η εκπαίδευση, η ανάπτυξη του προσωπικού και οι μέθοδοι εκπαίδευσης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Άλλα εξίσου σημαντικά θέματα είναι το σύστημα αμοιβής του προσωπικού, η αξιολόγηση του, η παρακίνηση του καθώς και τρόπους επιβράβευσης. Ακολουθούν τα κεφάλαια οχτώ, στο οποίο γίνεται λόγος για την τοποθεσία, τον χώρο εγκατάστασης και το περιβάλλον στο οποίο ιδανικά μπορεί να εγκατασταθεί η επιχείρηση, καθώς και τα κεφάλαια εννέα και δέκα όπου παρουσιάζονται τα οικονομικής φύσεως θέματα που απασχολούν τον επιχειρηματία. Συγκεκριμένα, στο ένατο κεφάλαιο σημειώνονται οι πηγές χρηματοδότησης του επιχειρηματικού σχεδίου όπως επίσης και το ταμειακό πρόγραμμα που θα πρέπει να καταρτίσει η επιχείρηση. Στο δέκατο κεφάλαιο μέσω της χρηματοοικονομικής ανάλυσης των οικονομικών στοιχείων της επιχείρησης όπως είναι ο ισολογισμός, η κατάσταση αποτελεσμάτων χρήσης και η κατάσταση ταμειακών ροών επιχειρείται να γίνει αξιολόγηση της εν λόγω επένδυσης. Επίσης, γίνεται αναφορά στην πιστοληπτική πολιτική της επιχείρησης καθώς και στο νεκρό σημείο. Συνοψίζοντας, σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι μέσα από τις προσεγγίσεις σε όλα τα επιμέρους θέματα να καλυφθεί ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών για τις εξεταζόμενες ενότητες ώστε να δοθεί η δυνατότητα στον υποψήφιο επιχειρηματία να κατανοήσει τη σημασία τους και να προετοιμαστεί για την πρακτική εφαρμογή τους στο δύσκολο έργο της ίδρυσης και ανάπτυξης μιας νέας και καινοτόμας επιχείρησης μέσα στο απαιτητικό σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον που αντιμετωπίζουμε.el
dc.format.extent277el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΕπιχειρείν στη δίνη της οικονομικής κρίσηςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA)el
dc.subject.keywordΕπενδυτικό σχέδιοel
dc.subject.keywordΕπιχειρηματικότητα -- Ελλάδαel
dc.subject.keywordΟικονομική κρίσηel
dc.subject.keywordΧρηματοοικονομική ανάλυσηel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»