Ικανοποίηση και παρακίνηση εργαζομένων στο χώρο της υγείας : μελέτη περίπτωσης του Γενικού Νοσοκομείου Νοσημάτων Θώρακος Αθηνών «Η Σωτηρία»
Employees satisfaction and motivation in health care organizations : case study of “Sotiria” Regional Chest Diseases Hospital of Athens
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εργασιακή ικανοποίηση ; Νοσοκομεία ; Παρακίνηση εργαζομένων ; Work satisfaction ; Employee motivationΠερίληψη
Η ικανοποίηση και η αποτελεσματική παρακίνηση των εργαζομένων αποτελεί υψηλή προτεραιότητα κάθε υγειονομικής μονάδας, που θέλει να βελτιώσει την παραγωγικότητα και την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών υπό την πίεση της στενότητας των οικονομικών πόρων. Η επιτυχία της Διοίκησης έγκειται στη δυνατότητα που έχει να δημιουργεί εκείνες τις συνθήκες που ευνοούν την εργασιακή ικανοποίηση και παρακινούν τους εργαζόμενους να αυξήσουν την απόδοσή τους.
Έρευνες δείχνουν ότι η ικανοποίηση και παρακίνηση των εργαζομένων καθορίζονται από διάφορους παράγοντες όπως προσωπικά χαρακτηριστικά του ατόμου, οργανωτικούς και κοινωνικούς παράγοντες. Αντικείμενο λοιπόν της παρούσας έρευνας είναι η αξιολόγηση του επιπέδου της εργασιακής ικανοποίησης καθώς και η διερεύνηση των κυριότερων παραγόντων που συμβάλλουν στην παρακίνηση των εργαζομένων που απασχολούνται στο χώρο της υγείας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 245 υπάλληλοι που υπηρετούν στο Γενικό Νοσοκομείο Νοσημάτων Θώρακος Αθηνών «Η ΣΩΤΗΡΙΑ».
Η έρευνα καταδεικνύει ότι τα επίπεδα της ικανοποίησης των ερωτώμενων ποικίλουν ανάλογα με την εκάστοτε πτυχή της εργασίας. Οι εργαζόμενοι τείνουν να είναι γενικά ικανοποιημένοι από τους συναδέλφους και τους προϊσταμένους τους. Αντίθετα, δυσαρεστημένοι φαίνεται να είναι από τις αμοιβές και τις δυνατότητες προαγωγής τους. Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι σε συνολικό επίπεδο οι ερωτώμενοι είναι μέτρια ικανοποιημένοι από την εργασία τους.
Όσον αφορά την παρακίνηση των εργαζομένων, σημαντικό εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι ο παράγοντας αύξηση αποδοχών ήρθε τέταρτος κατά σειρά προτιμήσεως. Αυτό σημαίνει ότι το χρήμα δεν είναι το μόνο, ούτε το κυριότερο κίνητρο που παρακινεί τον άνθρωπο για εργασία. Παράγοντες όπως η αναγνώριση και ανάπτυξη υπερέχουν έναντι του χρήματος στην αύξηση της απόδοσης.
Λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της έρευνας, γίνεται προφανές ότι η Διοίκηση του Νοσοκομείου θα πρέπει να εφαρμόσει κατάλληλες τεχνικές που σκοπό έχουν την αύξηση του επιπέδου της εργασιακής ικανοποίησης και παρακίνησης, προκειμένου να απασχολεί εργαζόμενους που αποδίδουν και ταυτίζονται με τους στόχους της.