Διεθνές θαλάσσιο εμπόριο κα ελληνική ναυτιλία : πολίτικες & στρατηγικές στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης
International sea trade and Greek shipping : policies & strategies under the European Union
Master Thesis
Συγγραφέας
Σαχτούρης, Ιωάννης
Ημερομηνία
2015-03Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Θαλάσσιες μεταφορέςΛέξεις κλειδιά
Παγκόσμια αύξηση του προϊόντος ; Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν ; ΑΕΠ ; Εμπόριο εμπορευμάτων ; Διεθνές θαλάσσιο εμπόριο ; Θαλάσσιο εμπόριο ανά είδος φορτίου ; Κύρια χύδην φορτία ; Αργό πετρέλαιο ; Ελληνική εμπορική ναυτιλία ; Στρατηγική των θαλάσσιων μεταφορών ; SWOT ; Shipping ; Global output growth ; GDP ; Domestic product ; Cargo trading ; International maritime commerce ; Seaborne trade per freight ; Major bulks ; Crude oil ; Greek commercial shipping ; Strategy in maritime transport ; SWOT analysisΠερίληψη
Η ανασκόπηση που ακολουθεί αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές. Συγκεκριμένα ακολουθεί μια διεξοδική παρουσίαση του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου και κατά πόσο έχει επηρεαστεί η ανάπτυξη του εμπορίου στις θαλάσσιες μεταφορές αλλά και ειδικότερα το θαλάσσιο εμπόριο ανά είδος φορτίου από τις γεωπολιτικές και οικονομικές καταστάσεις που επικρατούν τόσο στην υφήλιο, όσο και στην Ευρώπη. Στην συνέχεια, ακολουθεί μια συνοπτική παρουσίαση της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας και πόσο έχει συνεισφέρει η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία στην ελληνική οικονομία. Τέλος, γίνεται αναφορά στην στρατηγική που ακολουθεί η Ευρώπη αλλά και η Ελλάδα ως προς τις θαλάσσιες μεταφορές και τα μέτρα που έχουν λάβει οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες του διεθνούς ανταγωνισμού. Επιπλέον γίνεται αναφορά στην στρατηγική της Ευρώπης για την ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών αλλά και στους στόχους που έχει θέσει η Ευρώπη έως το 2018. Συμπερασματικά, από την παρακάτω μελέτη, διαπιστώνουμε ότι γενικά οι προοπτικές για την παγκόσμια οικονομική και βιομηχανική παραγωγή είναι θετικές. Οι θαλάσσιες μεταφορές ολοένα και αυξάνονται, ενώ όσες χώρες έχουν αύξηση των θαλάσσιων μεταφορών τους είτε ως προς τις εξαγωγές είτε ως προς τις εισαγωγές, παρατηρείται και αύξηση στην οικονομική της και βιομηχανική της παραγωγή. Επιπλέον, η Ασία αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς (7%) έναντι άλλων, όπως η Ευρώπη όπου αναπτύσσεται με βραδύτερους ρυθμούς της τάξεως του (0,1%) για το έτος 2013. Η Ευρώπη προκειμένου να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του διεθνούς ανταγωνισμού θα πρέπει να εφαρμόσει μία σειρά από πολιτικές και στρατηγικές. Όσον αφορά την ελληνική ναυτιλία, η ανάλυση swot μάς δείχνει, ότι διαθέτει πολλά δυνατά σημεία αλλά και μια πληθώρα ευκαιριών για περαιτέρω βελτίωση και ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών της.