Συγκριτική μελέτη κόστους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία στην Ευρώπη μέσω εναλλακτικών λύσεων
A comparative study of the transportation cost of containers from Asia to Europe via alternative routes
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εμπορευματοκιβώτια ; Εμπορεύματα -- ΜεταφορέςΛέξεις κλειδιά
Θαλάσσιες μεταφορές -- Ευρωπαϊκή ΈνωσηΠερίληψη
Στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία διερευνάται το κατά πόσο είναι συμφέρουσες οι συντομότερες διαδρομές στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από ένα λιμάνι της Ασίας, σε ένα της Μεσογείου, σε σχέση με διαδρομές μεγαλύτερης αποστάσεως, που θα χρησιμοποιούν όμως εκτενέστερα τις οικονομίες κλίμακας που παρουσιάζονται με τη γιγάντωση των πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται ανάλυση του λειτουργικού κόστους των πλοίων και των δύο, προαναφερθεισών περιπτώσεων και με τη χρήση οικονομικών μοντέλων καθορίζεται ποια είναι πιο συμφέρουσα οικονομικά.
Τα κύρια αντικείμενα αυτής της μελέτης είναι:
- Η εξέταση των συνθηκών των θαλάσσιων μεταφορών.
- Η νέες τάσεις που εμφανίζονται στην αγορά πλοίων.
- Η διερεύνηση της αγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
- Η λεπτομερής ανάλυση του λειτουργικού κόστους των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
- Η εξέταση των επιδράσεων που έχει η αύξηση του μεγέθους των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο λειτουργικό κόστος.
- Η επίδραση που μπορεί να έχει το μειωμένο λειτουργικό κόστος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην επιλογή διαδρομής για την αγορά Ασίας και Ευρώπης.
Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η δομή της ναυτιλιακής αγοράς και των θαλασσίων μεταφορών ειδικότερα, ενώ γίνεται και μία ιστορική αναδρομή τους, με τη χρήση πολλών ποιοτικών στοιχείων.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται εκτενής περιγραφή του κλάδου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αναφέρονται εκτενώς όλοι οι τύποι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι τρόποι διαμεταφοράς του φορτίου, οι υποδομές που απαιτούνται
στα λιμάνια για την εξυπηρέτηση των πλοίων, αλλά και οι σημαντικότερες διαχειρίστριες εταιρείες, που τα τελευταία χρόνια φαίνεται πως έχουν την τάση να γιγαντώνουν το στόλο τους αποσκοπώντας σε μεγαλύτερα κέρδη εκμεταλλευόμενες τις οικονομίες κλίμακος.
Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε όλα τα λειτουργικά κόστη που έχει ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και με τη χρήση συγκεκριμένων μοντέλων γίνεται επεξεργασία του λειτουργικού κόστους τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαφορετικού μεγέθους, για την ευρασιατική αγορά, κάνοντας, όμως, διαφορετική διαδρομή, έτσι ώστε να εξακριβωθεί αν μπορούν να θεωρηθούν οι οικονομίες κλίμακας στα πολύ μεγάλα πλοία που εκτελούν ένα αρκετά μεγαλύτερο ταξίδι, το ίδιο συμφέρουσες οικονομικά ή και περισσότερο από τα πλοία που εκτελούν μικρότερη διαδρομή.