dc.contributor.advisor | Σαμπράκος, Ευάγγελος | |
dc.contributor.author | Σφυρής, Ιωάννης | |
dc.date.accessioned | 2016-11-09T14:46:36Z | |
dc.date.available | 2016-11-09T14:46:36Z | |
dc.date.issued | 2015-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9167 | |
dc.description.abstract | Στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία διερευνάται το κατά πόσο είναι συμφέρουσες οι συντομότερες διαδρομές στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από ένα λιμάνι της Ασίας, σε ένα της Μεσογείου, σε σχέση με διαδρομές μεγαλύτερης αποστάσεως, που θα χρησιμοποιούν όμως εκτενέστερα τις οικονομίες κλίμακας που παρουσιάζονται με τη γιγάντωση των πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται ανάλυση του λειτουργικού κόστους των πλοίων και των δύο, προαναφερθεισών περιπτώσεων και με τη χρήση οικονομικών μοντέλων καθορίζεται ποια είναι πιο συμφέρουσα οικονομικά.
Τα κύρια αντικείμενα αυτής της μελέτης είναι:
- Η εξέταση των συνθηκών των θαλάσσιων μεταφορών.
- Η νέες τάσεις που εμφανίζονται στην αγορά πλοίων.
- Η διερεύνηση της αγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
- Η λεπτομερής ανάλυση του λειτουργικού κόστους των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
- Η εξέταση των επιδράσεων που έχει η αύξηση του μεγέθους των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο λειτουργικό κόστος.
- Η επίδραση που μπορεί να έχει το μειωμένο λειτουργικό κόστος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην επιλογή διαδρομής για την αγορά Ασίας και Ευρώπης.
Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η δομή της ναυτιλιακής αγοράς και των θαλασσίων μεταφορών ειδικότερα, ενώ γίνεται και μία ιστορική αναδρομή τους, με τη χρήση πολλών ποιοτικών στοιχείων.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται εκτενής περιγραφή του κλάδου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αναφέρονται εκτενώς όλοι οι τύποι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι τρόποι διαμεταφοράς του φορτίου, οι υποδομές που απαιτούνται
στα λιμάνια για την εξυπηρέτηση των πλοίων, αλλά και οι σημαντικότερες διαχειρίστριες εταιρείες, που τα τελευταία χρόνια φαίνεται πως έχουν την τάση να γιγαντώνουν το στόλο τους αποσκοπώντας σε μεγαλύτερα κέρδη εκμεταλλευόμενες τις οικονομίες κλίμακος.
Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε όλα τα λειτουργικά κόστη που έχει ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και με τη χρήση συγκεκριμένων μοντέλων γίνεται επεξεργασία του λειτουργικού κόστους τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαφορετικού μεγέθους, για την ευρασιατική αγορά, κάνοντας, όμως, διαφορετική διαδρομή, έτσι ώστε να εξακριβωθεί αν μπορούν να θεωρηθούν οι οικονομίες κλίμακας στα πολύ μεγάλα πλοία που εκτελούν ένα αρκετά μεγαλύτερο ταξίδι, το ίδιο συμφέρουσες οικονομικά ή και περισσότερο από τα πλοία που εκτελούν μικρότερη διαδρομή. | el |
dc.format.extent | 119 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Εμπορευματοκιβώτια | el |
dc.subject | Εμπορεύματα -- Μεταφορές | el |
dc.title | Συγκριτική μελέτη κόστους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία στην Ευρώπη μέσω εναλλακτικών λύσεων | el |
dc.title.alternative | A comparative study of the transportation cost of containers from Asia to Europe via alternative routes | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | This assignment examines whether shorter routes in container transport, from a port in Asia to one in Europe, would be more beneficial in comparison to longer routes, which will be using the economies of scale that appear with the gigantism of ships, more extensively.
More specifically, an analysis of the operating cost of the ships of both aforementioned cases has been conducted and with the use of financial models, the most advantageous is determined.
The main objects of this study are:
- The examination of the conditions of sea transport.
- The new trends that arise in ship purchases.
- Inquiries about the purchases of containerships.
- Detailed analysis of containerships' operating cost.
- Examination of the effects that the increase of containership size has on operating cost.
- The influence that a lower operating cost of containerships could have to the selection of a route in the market of Asia and Europe.
The first chapter deals with the structure of the maritime market and more specifically, the structure of maritime transport and its chronology, by using many qualitative data.
In the second chapter, there is a comprehensive description of the container shipping industry. All types of container ships, the ways cargo is transhipped, the infrastructure required in ports to service these ships and all the managing companies, which in recent years seem to have a tendency to gigantic their fleet, aiming to greater profits by exploiting economies of scale are reported extensively in this chapter.
The third and final chapter refers to all the operating costs that a container ship has and by using specific models, the operating costs of three different sized container ships for the Eurasian market are elaborated. The ships in this study use different sea routes, though, and that's in order to ascertain whether the economies of scale in very large ships engaged on a much larger journey, overcome the profits of smaller ships which operate in a much shorter route. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσιες μεταφορές -- Ευρωπαϊκή Ένωση | el |