Διαδικασιοστρεφές σύστημα ηλεκτρονικής μάθησης για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ηλεκτρονική μάθηση ; Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή ; Εξ αποστάσεως εκπαίδευσηΛέξεις κλειδιά
Φυσική Γενικής Παιδείας Β΄ΛυκείουΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετώνται τα Διαδικασιοστρεφή Συστήματα Ηλεκτρονικής Μάθησης - ΔΣΗΜ (process-oriented e-learning systems), τα οποία βασίζονται στην τεχνολογία ροής εργασιών. Αρχικά, γίνεται αναφορά στην ηλεκτρονική μάθηση, τις μορφές και τα χαρακτηριστηκά της, καθώς επίσης στα ανοικτά πρότυπα περιγραφής μαθησιακού υλικού και στις ανάγκες που αυτά καλύπτουν. Επιπρόσθετα, παρουσιάζονται τα χαρακτηριστηκά και οι δυνατότητες των Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ) με σκοπό να συγκριθούν με τα Διαδικασιοστρεφή ΣΗΜ. Επίσης, γίνεται αναφορά στον τρόπο με τον οποίο τα τελευταία βελτιώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος, υλοποιείται ένα ΔΣΗΜ για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και πιο συγκεκριμένα, για τη διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής Γενικής Παιδείας της Β΄Λυκείου.
Στόχος του συγκεκριμένου συστήματος είναι να υποστηρίξει την εξατομικευμένη μάθηση κατά τη διδασκαλία του μαθήματος παρέχοντας τη δυνατότητα διαχωρισμού των μαθητών ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού της επιλογής τους (Θετικών ή Ανθρωπιστικών Σπουδών), και των αντίστοιχων διαφορετικών μαθησιακών δραστηριοτήτων, ανάλογα με τον προσωπικό τους τρόπο εκμάθησης. Έτσι, οι μαθητές των ανθρωπιστικών σπουδών οδηγούνται σε δραστηριότητες έρευνας, παρουσίασης υλικού και αιτιολόγηγης ενώ όσοι έχουν θετικές και τεχνολογικές καταβολές ακολουθούν δραστηριότητες πειραματισμού και επίλυσης προβλημάτων μέσω προσομοιώσεων. Στο τέλος, οι μαθητές αξιολογούνται με βάση το πρότυπο εξέτασης του αναλυτικού προγράματος, αναγνωρίζεται από το σύστημα ο τρόπος εξέτασης στον οποίο έχουν αδυναμία και δίνεται επιπλέον βαρύτητα στον τομέα στον οποίο υστερούν.