Διεθνής επιχειρηματική δραστηριότητα : η περίπτωση των ελληνικών εξαγωγών
International business activity : the case of Greek exprorts
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διεθνές εμπόριοΛέξεις κλειδιά
Εξαγωγές ; Ελλάδα ; Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ; International trade ; Exports ; Greece ; Small and medium enterprisesΠερίληψη
Η σύγχρονη αβέβαιη πραγματικότητα έχει μετατρέψει το επιχειρηματικό περιβάλλον σε έναν
διεθνή στίβο, όπου επιχειρήσεις προερχόμενες από μια πληθώρα χωρών αγωνίζονται
μανιωδώς να κρατηθούν «ζωντανές». Οι παρούσες συνθήκες της παγκόσμιας οικονομίας
καθιστούν επιτακτική την ανάγκη δραστηριοποίησης των επιχειρήσεων σε αγορές εκτός
εθνικών συνόρων. Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία δεν αφήνει περιθώριο στις επιχειρήσεις
να μένουν αμέτοχες και αποκομμένες από τον εξωτερικό κόσμο.
Λαμβάνοντας υπόψη την παρούσα οικονομική κατάσταση, στην οποία βρίσκεται η
παγκόσμια κοινότητα, η επιβίωση και η ανάπτυξη των επιχειρήσεων πλέον εξαρτάται άμεσα
από την υιοθέτηση μια κατάλληλης στρατηγικής διεθνοποίησης. Ωστόσο, για να προβεί μια
επιχείρηση στην διεθνή επέκταση των δραστηριοτήτων της οφείλει να μελετήσει τους
κινδύνους, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μιας τέτοιας ενέργειας, την απόδοση που
θα αποκομίσει καθώς και τα είδη των στρατηγικών διεθνοποίησης που συνάδουν με την
πολιτική και τη φιλοσοφία της. Εφόσον λάβει την απόφαση να διευρύνει τις επιχειρηματικές
της δραστηριότητες πρέπει να προβεί άμεσα στο στάδιο της οργάνωσης αυτών. Σε αυτό το
στάδιο απαιτείται σωστή ενημέρωση, προσεκτική μελέτη και λεπτομερής αξιολόγηση όλων
των παραμέτρων για την εκπόνηση της Έρευνας Αγοράς, την οργάνωση του Μίγματος
Μάρκετινγκ, τον καθορισμό της Τιμολογιακής Πολιτικής αλλά και τον προσδιορισμό των
Δικτύων Διανομής.
Επιπρόσθετα, επειδή η διεθνής επέκταση μιας επιχείρησης αποτελεί μια πολύπλοκη
διαδικασία που ενέχει κινδύνους και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, οι αρμόδιοι φορείς
δημιούργησαν συγκεκριμένους μηχανισμούς και διαδικασίες που διευκολύνουν την εύρυθμη
λειτουργία της εξαγωγικής δραστηριότητας. Οι διαδικασίες αυτές αφορούν τη σύναψη
συμφωνιών, την πραγματοποίηση των διεθνών εμπορικών συναλλαγών, τους τρόπους
διακανονισμού και όλες τις επιμέρους παραμέτρους που σχετίζονται με την κάλυψη και των
δύο αντισυμβαλλόμενων μερών. Όσον αφορά τη μελέτη των εξαγωγών σε επίπεδο χωρών,
στην περίπτωση της Ελλάδας, οι εξαγωγές αδιαμφισβήτητα διαδραματίζουν καθοριστικό
ρόλο στη βιωσιμότητα της ελληνικής οικονομίας. Αυτό βέβαια καθίσταται σαφές μέσω της
ανάλυσης και παρουσίασης των στατιστικών στοιχείων και των οικονομικών μεγεθών που
ακολουθούν στο κύριο μέρος της εργασίας. Η εκτίμηση της σχέσης μεταξύ εξαγωγών και
ΑΕΠ, Ρυθμού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας καθώς και η αξιολόγηση του Εμπορικού
Ισοζυγίου «μαρτυρούν» την αξία των εξαγωγών στην ελληνική οικονομία.
Τέλος, η παρούσα εργασία πραγματεύεται την εξαγωγική δραστηριότητα στην περίπτωση
των ελληνικών Μικρο Μεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ). Η συγκεκριμένη εργασία στοχεύει
στην έρευνα και μελέτη της εξωστρέφειας των ελληνικών ΜΜΕ, οι οποίες αποτελούν την
κινητήριο δύναμη της ελληνικής οικονομίας. Οι ελληνικές ΜΜΕ είναι αυτές που επλήγησαν
περισσότερο από το ξέσκασμα της πιο έντονης οικονομικής ύφεσης των τελευταίων ετών και
παρόλο που αντιμετωπίζουν καθημερινά σοβαρά προβλήματα, προσπαθούν μέσω της μόνης
διεξόδου που ονομάζεται «Εξαγωγές» να σταθούν όρθιες και αν όχι να αναπτυχθούν
περαιτέρω, τουλάχιστον να επιβιώσουν.