dc.contributor.advisor | Παντελίδης, Παντελής | |
dc.contributor.author | Μούγιου, Αικατερίνη | |
dc.date.accessioned | 2016-08-26T07:45:45Z | |
dc.date.available | 2016-08-26T07:45:45Z | |
dc.date.issued | 2015-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9032 | |
dc.description.abstract | Η σύγχρονη αβέβαιη πραγματικότητα έχει μετατρέψει το επιχειρηματικό περιβάλλον σε έναν
διεθνή στίβο, όπου επιχειρήσεις προερχόμενες από μια πληθώρα χωρών αγωνίζονται
μανιωδώς να κρατηθούν «ζωντανές». Οι παρούσες συνθήκες της παγκόσμιας οικονομίας
καθιστούν επιτακτική την ανάγκη δραστηριοποίησης των επιχειρήσεων σε αγορές εκτός
εθνικών συνόρων. Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία δεν αφήνει περιθώριο στις επιχειρήσεις
να μένουν αμέτοχες και αποκομμένες από τον εξωτερικό κόσμο.
Λαμβάνοντας υπόψη την παρούσα οικονομική κατάσταση, στην οποία βρίσκεται η
παγκόσμια κοινότητα, η επιβίωση και η ανάπτυξη των επιχειρήσεων πλέον εξαρτάται άμεσα
από την υιοθέτηση μια κατάλληλης στρατηγικής διεθνοποίησης. Ωστόσο, για να προβεί μια
επιχείρηση στην διεθνή επέκταση των δραστηριοτήτων της οφείλει να μελετήσει τους
κινδύνους, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μιας τέτοιας ενέργειας, την απόδοση που
θα αποκομίσει καθώς και τα είδη των στρατηγικών διεθνοποίησης που συνάδουν με την
πολιτική και τη φιλοσοφία της. Εφόσον λάβει την απόφαση να διευρύνει τις επιχειρηματικές
της δραστηριότητες πρέπει να προβεί άμεσα στο στάδιο της οργάνωσης αυτών. Σε αυτό το
στάδιο απαιτείται σωστή ενημέρωση, προσεκτική μελέτη και λεπτομερής αξιολόγηση όλων
των παραμέτρων για την εκπόνηση της Έρευνας Αγοράς, την οργάνωση του Μίγματος
Μάρκετινγκ, τον καθορισμό της Τιμολογιακής Πολιτικής αλλά και τον προσδιορισμό των
Δικτύων Διανομής.
Επιπρόσθετα, επειδή η διεθνής επέκταση μιας επιχείρησης αποτελεί μια πολύπλοκη
διαδικασία που ενέχει κινδύνους και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, οι αρμόδιοι φορείς
δημιούργησαν συγκεκριμένους μηχανισμούς και διαδικασίες που διευκολύνουν την εύρυθμη
λειτουργία της εξαγωγικής δραστηριότητας. Οι διαδικασίες αυτές αφορούν τη σύναψη
συμφωνιών, την πραγματοποίηση των διεθνών εμπορικών συναλλαγών, τους τρόπους
διακανονισμού και όλες τις επιμέρους παραμέτρους που σχετίζονται με την κάλυψη και των
δύο αντισυμβαλλόμενων μερών. Όσον αφορά τη μελέτη των εξαγωγών σε επίπεδο χωρών,
στην περίπτωση της Ελλάδας, οι εξαγωγές αδιαμφισβήτητα διαδραματίζουν καθοριστικό
ρόλο στη βιωσιμότητα της ελληνικής οικονομίας. Αυτό βέβαια καθίσταται σαφές μέσω της
ανάλυσης και παρουσίασης των στατιστικών στοιχείων και των οικονομικών μεγεθών που
ακολουθούν στο κύριο μέρος της εργασίας. Η εκτίμηση της σχέσης μεταξύ εξαγωγών και
ΑΕΠ, Ρυθμού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας καθώς και η αξιολόγηση του Εμπορικού
Ισοζυγίου «μαρτυρούν» την αξία των εξαγωγών στην ελληνική οικονομία.
Τέλος, η παρούσα εργασία πραγματεύεται την εξαγωγική δραστηριότητα στην περίπτωση
των ελληνικών Μικρο Μεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ). Η συγκεκριμένη εργασία στοχεύει
στην έρευνα και μελέτη της εξωστρέφειας των ελληνικών ΜΜΕ, οι οποίες αποτελούν την
κινητήριο δύναμη της ελληνικής οικονομίας. Οι ελληνικές ΜΜΕ είναι αυτές που επλήγησαν
περισσότερο από το ξέσκασμα της πιο έντονης οικονομικής ύφεσης των τελευταίων ετών και
παρόλο που αντιμετωπίζουν καθημερινά σοβαρά προβλήματα, προσπαθούν μέσω της μόνης
διεξόδου που ονομάζεται «Εξαγωγές» να σταθούν όρθιες και αν όχι να αναπτυχθούν
περαιτέρω, τουλάχιστον να επιβιώσουν. | el |
dc.format.extent | 152 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Διεθνές εμπόριο | el |
dc.title | Διεθνής επιχειρηματική δραστηριότητα : η περίπτωση των ελληνικών εξαγωγών | el |
dc.title.alternative | International business activity : the case of Greek exprorts | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The modern uncertain reality has turned the business environment into an international arena,
where companies, coming from a multitude of countries, are struggling frantically to keep
"alive". The current conditions of the global economy make the need of business to operate in
markets outside national borders vital and urgent. The current financial climate does not leave
room for businesses to remain aloof and detached from the outside world.
Given the present financial situation, in which the global community is, the survival and
the development of enterprises are most directly dependent on the adoption of an appropriate
internationalization strategy. However, before a business make an international expansion, it
must estimate the risks, the advantages and the disadvantages of such an action, the return that
will be gained and the types of the internationalization strategies that are in accordance with
its policy and philosophy. Once it takes the decision to expand, the company should continue
directly to the stage of organization. At this stage, accurate information, careful study and
detailed evaluation of all parameters are required for the development of Market Research, the
organization of the Marketing Mix, the determination of the pricing policy and the
determination of the Distribution Networks.
Additionally, because of the fact that a business international expansion is a complex
process that involves risks and requires special attention, the competent bodies have created
specific mechanisms and procedures to facilitate the smooth operation of the export activity.
These procedures concern the contract agreements, the implementation of international trade
transactions, ways of settlement and all the individual parameters associated with the
coverage of both counterparties. On the study of exports at the country level, in the case of
Greece, exports undoubtedly play a key role in the sustainability of the Greek economy. This
fact becomes clear through the analysis and the presentation of statistical data and financial
figures that follow in the main part of the paper. The estimation of the relationship between
exports and GDP, Growth Rate, Competitiveness and the Trade Balance evaluation "reveal"
the value of exports to the Greek economy.
Finally, this paper deals with the export activity in the case of Greek Small and Medium
Enterprises (SMEs). This project aims to research and study the extroversion of Greek SMEs,
which are the driving force of the Greek economy. The Greek SMEs are the most affected
enterprises by the outburst of the most severe financial downturn of recent years. And
although they face serious problems in a daily base they are trying, through the only available
means called "Exports", to stand up and if not to be developed further, at least to survive. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Εξαγωγές | el |
dc.subject.keyword | Ελλάδα | el |
dc.subject.keyword | Μικρομεσαίες επιχειρήσεις | el |
dc.subject.keyword | International trade | el |
dc.subject.keyword | Exports | el |
dc.subject.keyword | Greece | el |
dc.subject.keyword | Small and medium enterprises | el |