Δικτυοκεντρική οργάνωση ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην αγορά τακτικών γραμμών (liner shipping market)
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εμπορική ναυτιλίαΛέξεις κλειδιά
Δικτυοκεντρικότητα ; Ναυτιλία τακτικών γραμμών ; Βαθμός συγκέντρωσης ; Ιστοσελίδες (Web sites) ; Maerskline ; Network – centricity ; Container shipping marketΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφει ενδελεχώς το Δικτυοκεντρικό πρότυπο διοίκησης και οργάνωσης και διερευνά την υιοθέτηση του στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις τακτικών γραμμών Ε/Κ (Container Liner Operators / CLOs).
Αρχικά, παρουσιάζεται η ιστορική συνεξέλιξη των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορικών και πολιτικοοικονομικών συστημάτων με τις αντίστοιχες σύγχρονες τους τεχνολογικές καινοτομίες.
Ακολούθως, αναπτύσσεται το θεωρητικό υπόβαθρο του εν λόγω προτύπου, προσδιορίζονται τα δομικά χαρακτηριστικά της αγοράς τακτικών γραμμών Ε/Κ (γενικά χαρακτηριστικά, βαθμός συγκέντρωσης, οριζόντια-κάθετη ολοκλήρωση) και η προσαρμογή του στις CLOs.
Εν συνεχεία, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας – που αφορούν στην καταγραφή και ταξινόμηση των υφιστάμενων δικτυοκεντρικών υπηρεσιών – που διενεργήθηκε στις ιστοσελίδες των είκοσι (20) μεγαλύτερων CLOs. Επιπλέον, χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματα της μελέτης περίπτωσης της Maerskline, περιγράφεται και αξιολογείται η στρατηγική υιοθέτησης της δικτυοκεντρικότητας.
Τελικά, επισημαίνονται οι ανασταλτικοί παράγοντες εφαρμογής του εν λόγω προτύπου και συμπεραίνεται ότι οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες για την καθολική υιοθέτηση της δικτυοκεντρικότητας, εφόσον οι διεθνείς και οι κρατικοί φορείς συμβάλλουν ενεργά στην άρση των εν λόγω παράγοντες.