dc.contributor.advisor | Χλωμούδης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Μπαράκος, Γεώργιος | |
dc.date.accessioned | 2016-07-21T06:47:53Z | |
dc.date.available | 2016-07-21T06:47:53Z | |
dc.date.issued | 2015-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8981 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφει ενδελεχώς το Δικτυοκεντρικό πρότυπο διοίκησης και οργάνωσης και διερευνά την υιοθέτηση του στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις τακτικών γραμμών Ε/Κ (Container Liner Operators / CLOs).
Αρχικά, παρουσιάζεται η ιστορική συνεξέλιξη των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορικών και πολιτικοοικονομικών συστημάτων με τις αντίστοιχες σύγχρονες τους τεχνολογικές καινοτομίες.
Ακολούθως, αναπτύσσεται το θεωρητικό υπόβαθρο του εν λόγω προτύπου, προσδιορίζονται τα δομικά χαρακτηριστικά της αγοράς τακτικών γραμμών Ε/Κ (γενικά χαρακτηριστικά, βαθμός συγκέντρωσης, οριζόντια-κάθετη ολοκλήρωση) και η προσαρμογή του στις CLOs.
Εν συνεχεία, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας – που αφορούν στην καταγραφή και ταξινόμηση των υφιστάμενων δικτυοκεντρικών υπηρεσιών – που διενεργήθηκε στις ιστοσελίδες των είκοσι (20) μεγαλύτερων CLOs. Επιπλέον, χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματα της μελέτης περίπτωσης της Maerskline, περιγράφεται και αξιολογείται η στρατηγική υιοθέτησης της δικτυοκεντρικότητας.
Τελικά, επισημαίνονται οι ανασταλτικοί παράγοντες εφαρμογής του εν λόγω προτύπου και συμπεραίνεται ότι οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες για την καθολική υιοθέτηση της δικτυοκεντρικότητας, εφόσον οι διεθνείς και οι κρατικοί φορείς συμβάλλουν ενεργά στην άρση των εν λόγω παράγοντες. | el |
dc.format.extent | 112 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Εμπορική ναυτιλία | el |
dc.title | Δικτυοκεντρική οργάνωση ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην αγορά τακτικών γραμμών (liner shipping market) | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This dissertation describes thoroughly the Network-Centric management and organization model and explores the adoption of this model by Container Liner Operators / CLOs.
Initially, it’s introduced the historical co-evolution of global maritime transport and politico-economic systems with the current technological innovations.
Then, it’s determined the structural characteristics of the container shipping market (general characteristics, degree of concentration, horizontal-vertical integration), developed the theoretical background of this model and its adaptation to the CLOs.
Then, it’s presented the results of the survey - relating to the registration and classification of the existing net-centric services - which conducted on the websites of twenty (20) largest CLOs. Moreover, using the results of α case study of Maerskline, it’s described and evaluated the strategy of network - centricity adoption.
Finally, it’s pointed out the adoption’s barriers of this model and it’s concluded that the conditions are now mature for universal adoption of network – centricity, since the international and government agencies actively contribute to the removal of these barriers. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Δικτυοκεντρικότητα | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία τακτικών γραμμών | el |
dc.subject.keyword | Βαθμός συγκέντρωσης | el |
dc.subject.keyword | Ιστοσελίδες (Web sites) | el |
dc.subject.keyword | Maerskline | el |
dc.subject.keyword | Network – centricity | el |
dc.subject.keyword | Container shipping market | el |