Μαθηματικά και αθλητισμός
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Διδακτική -- Πληροφορική ; Διδασκαλία -- ΜεθοδολογίαΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην ανάδειξη της σχέσης που υπάρχει ανάμεσα στα μαθηματικά και τον αθλητισμό και στο πώς αυτή μπορεί ν’ αποτελέσει κίνητρο, ώστε ακόμα και μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν απολέσει το ενδιαφέρον τους για το μάθημα των μαθηματικών και ειδικότερα της γεωμετρίας, να δείξουν μια διαφορετική στάση και να καταπιαστούν με ιδιαίτερο ζήλο με την επίλυση μιας κατάστασης προβλήματος ακολουθώντας τα βήματα της διερευνητικής μάθησης.
Παράλληλα, διαπιστώνεται η χρησιμότητα των ΤΠΕ στην όλη διαδικασία της διερευνητικής μάθησης και το πώς αυτές υποστηρίζουν την προσπάθεια επίτευξης των στόχων της διερευνητικής διαδικασίας για την υλοποίηση των εθνικών ΑΠΣ. Ακολουθούν στοιχεία σχετικά με τη σύνδεση μαθηματικών κι αθλητισμού σε ΑΠΣ άλλων χωρών.
Εν συνεχεία, γίνεται λεπτομερής περιγραφή δύο διδακτικών παρεμβάσεων, η πρώτη σε δύο τμήματα της Β' τάξης και η δεύτερη σε δύο τμήματα της Γ' τάξης σε γενικά λύκεια του Πειραιά, καθώς και των αντιδράσεων των μαθητών οι οποίοι στην πρώτη περίπτωση κλήθηκαν να επιλύσουν ένα πρόβλημα γεωμετρίας εμπνευσμένο από τον αθλητισμό και συγκεκριμένα από το χώρο του ποδοσφαίρου και στη δεύτερη οι μαθητές κλήθηκαν, στο πλαίσιο του μαθήματος της στατιστικής, να κάνουν μία έρευνα σχετική με το ποδόσφαιρο πάλι και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής τόσο με τη βοήθεια στατιστικών πινάκων όσο και με κατάλληλα γραφήματα.
Τέλος, ακολουθούν προβλήματα μαθηματικών βασισμένα σε διάφορα αθλήματα, καθώς και το πώς κάποια απ’ αυτά μπορούν να υποστηριχθούν από μαθηματικό λογισμικό (geogebra) στα πλαίσια της διερευνητικής μάθησης.