Ανάπτυξη νέων προϊόντων : παράγοντες επιτυχίας νέων προϊόντων στην ελληνική αγορά για τον κλάδο τροφίμων
Master Thesis
Συγγραφέας
Βαζιντάρη, Βασιλική Κ.
Ημερομηνία
2006-09-13Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
New products -- Management ; Νέα προϊόντα -- Μάνατζμεντ ; Τροφή -- ΣυσκευασίαΠερίληψη
Σκοπός της εργασίες είναι να εμβαθύνει στους παράγοντες επιτυχίας
των νέων προϊόντων στην ελληνική αγορά για τον κλάδο τροφίμων. Οι
παράγοντες αυτοί είναι συνυφασμένοι με την διαδικασία Ανάπτυξης Νέων
Προϊόντων (Α.Ν.Π.), οπότε δίνεται ιδιαίτερη προσοχή σε στοιχεία και
δραστηριότητες που την υποστηρίζουν. Κύριος στόχος της μελέτης είναι να
προκύψει ένα θεωρητικό μοντέλο το οποίο θα αποτελέσει το εφαλτήριο για
παραγωγή επιτυχημένων προϊόντων από τις επιχειρήσεις του κλάδου που θα
το εφαρμόσουν στην πράξη. Στην περίπτωσή μας, το μοντέλο έχει ήδη
αναπτυχθεί από τον Robert G. Cooper (1994) και αναφέρεται σε οκτώ
παράγοντες – κλειδιά της επιτυχίας ενός νέου προϊόντος.
Σε πρώτη φάση (Κεφάλαιο Πρώτο έως και Τέταρτο), επιχειρώντας μία
επισκόπηση στα βασικά σημεία της διαδικασίας Α.Ν.Π. και σε ορισμούς που θα
εξυπηρετήσουν την πορεία της μελέτης, θα παρατεθούν αποτελέσματα
εμπειρικών μελετών που εξέχοντες ερευνητές έχουν πραγματοποιήσει στο
παρελθόν, καθώς και σημαντικά θεωρητικά μοντέλα επιτυχίας νέων προϊόντων.
Τα μοντέλα αυτά θα συγκριθούν με το θεωρητικό μοντέλο του Cooper (1994)
και θα παρουσιαστούν τα κριτήρια επιλογής του τελευταίου, με γνώμονα,
ταυτόχρονα, αρκετά σημαντικές κριτικές του εν λόγω μοντέλου από παρόμοιες
μεταγενέστερες έρευνες. Σε δεύτερο στάδιο, θα ακολουθήσει το ερευνητικό
μέρος της μελέτης, το οποίο θα παρουσιάσει στοιχεία συνδεδεμένα με το
εξεταζόμενο θέμα από τον ελληνικό κλάδο τροφίμων. Πιο συγκεκριμένα, το
πέμπτο Κεφάλαιο αναφέρεται σε γενικά στοιχεία του εξεταζόμενου κλάδου και
στην μεθοδολογία της έρευνας, στο έκτο Κεφάλαιο καταγράφονται τα
αποτελέσματα της έρευνας, ενώ στο έβδομο Κεφάλαιο παραθέτονται οι
περιορισμοί και τα τελικά συμπεράσματα.