Μελέτη και διερεύνηση της ενδοεπιχειρησιακής τιμολογιακής πολιτικής στην κερδοφορία επιχειρήσεων
Exploration of transfer pricing in business profitability
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τιμολόγηση ; Επιχειρήσεις ; Πολυεθνικές εταιρείες -- Διοίκηση και οργάνωση ; ΤηλεπικοινωνίεςΛέξεις κλειδιά
Πολυεθνικές επιχειρήσεις ; Όμιλοι επιχειρήσεωνΠερίληψη
Η εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης τη σχέση μεταξύ της δυνατότητας των Ομίλων επιχειρήσεων να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους και της τιμολογιακής πολιτικής που θα σχεδιάσουν και κατ’ επέκταση θα εφαρμόσουν κατά τη διεξαγωγή των ενδοομιλικών συναλλαγών. Αρχικά, ο προσδιορισμός της παρούσας σχέσης πραγματοποιείται μέσα από την παράθεση των γεγονότων και των πρακτικών που χαρακτηρίζουν την έννοια και το περιεχόμενο της ενδοεπιχειρησιακής τιμολογιακής πολιτικής που είναι δυνατό να προδιαγράψει η οποιαδήποτε επιχειρηματική οντότητα. Πιο συγκεκριμένα, θα ακολουθήσει περιγραφή των βασικών εννοιών που διέπουν την εφαρμογή του transfer pricing τόσο από τη σκοπιά των πολυεθνικών Ομίλων επιχειρήσεων, όσο και από τη σκοπιά των φορολογικών αρχών. Σε επόμενο στάδιο, προς περαιτέρω μελέτη του φαινομένου επηρεασμού της κερδοφορίας μιας επιχείρησης σε σχέση με το εάν η επιχείρηση αυτή ανήκει ή όχι σε Όμιλο εταιρειών, εκπονήθηκε μελέτη διερεύνησης με τη χρήση κατάλληλων στατιστικών πρακτικών και μεθοδολογιών.
Η επιλογή των εταιρειών γύρω από τις οποίες διενεργήθηκε η μελέτη πραγματοποιήθηκε μέσα από κατάλληλη μεθοδολογία όπως αυτή εφαρμόζεται από τους Ομίλους επιχειρήσεων στην προσπάθειά τους να τεκμηριώσουν τις ενδοομιλικές συναλλαγές στις οποίες εμπλέκονται. Ως κλάδος μελέτης επελέγη αυτός των Τηλεπικοινωνιών, δεδομένου του εύρους των παρεχόμενων προς τους καταναλωτές υπηρεσιών, καθώς και του όγκου των πωλήσεων που σημειώνουν οι επιχειρήσεις που ανήκουν σε Ομίλους ανά τον κόσμο. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν, ήταν στατιστικά σημαντικά, ωστόσο δεν κατέστη δυνατή η διαμόρφωση ξεκάθαρης εικόνας αναφορικά με τη διαμόρφωση της προαναφερθείσας σχέσης, λόγω της μη επαρκούς διαθεσιμότητας κατάλληλων δεδομένων, καθώς και λόγω των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζει ο κλάδος των Τηλεπικοινωνιών σε παγκόσμιο επίπεδο.