Εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας για παιδιά του δημοτικού σχολείου με αξιοποίηση νέων τεχνολογιών
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτικό λογισμικό ; Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστήΛέξεις κλειδιά
Φιλαναγνωσία ; Εποικοδομητισμός ; Συνεργατικές στρατηγικές μάθησης ; Moodle ; Δημιουργικές δραστηριότητεςΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία, αποτυπώνεται η διαδικασία σχεδίασης και ανάπτυξης ενός τεχνολογικά υποστηριζόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος, στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας, που αφορά σε παιδιά Δημοτικού. Πρόκειται για ένα προτεινόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας, που εξυπηρετεί μια αναπτυσσόμενη κοινότητα εκπαιδευτικών και μαθητών, οι οποίοι ενδιαφέρονται να ασχοληθούν περαιτέρω με τη λογοτεχνία και το παιδικό βιβλίο, με σκοπό να το αγαπήσουν και να το εντάξουν στην καθημερινότητά τους.
Το προτεινόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε στην εκπαιδευτική πλατφόρμα Moodle, που συνεχώς εξελίσσεται και ενσωματώνει νέα χαρακτηριστικά. Η πλατφόρμα που επιλέχθηκε βασίζεται στην «Κοινωνική, Εποικοδομητική Παιδαγωγική προσέγγιση», δηλαδή στην άμεση εμπλοκή με το αντικείμενο, τη δημιουργία, τον πειραματισμό, κ.τ.λ. για την επίτευξη της αποτελεσματικότερης μάθησης.
Έτσι για την σχεδίασή του εν λόγω εκπαιδευτικού προγράμματος, κρίθηκε ως ιδανικότερο μοντέλο αυτό του Εποικοδομητισμού. Το διδακτικό αυτό μοντέλο βασίζεται στις αντιλήψεις των μαθητών και οικοδομεί με τον δικό του τρόπο τη γνώση. Παράλληλα, ενσωματώνονται συνεργατικές στρατηγικές μάθησης, με προεκτάσεις αξιοποίησής του προγράμματος από τον ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό κατά την ώρα της φιλαναγνωσίας στο σχολείο.