Στα ίχνη των οξέων και των βάσεων : διδακτικό σενάριο για το μάθημα της φυσική της ΣΤ δημοτικού με έμφαση στη χρήση των πειραματικών συσκευών Labdisc, στην εφαρμογή μοντέρνων μεθόδων αξιολόγησης και στην αποτίμηση των inquiry skills
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτικό λογισμικό ; Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστήΛέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτικά σενάρια ; Φυσικές επιστήμεςΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζεται ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση ενός πρότυπου εκπαιδευτικού σεναρίου που αφορά το πλαίσιο του μαθήματος «Φυσικά» της Στ' Δημοτικού και συγκεκριμένα την ενότητα «Οξέα - Βάσεις - Άλατα». Η προστιθέμενη αξία του σεναρίου έγκειται στο γεγονός ότι εστιάζει στην ανάπτυξη και αποτίμηση εκείνων των δεξιοτήτων (inquiry skills / scientific skills) που αποκτώνται μέσα από μάθηση βασισμένη στη διερεύνηση (Inquiry Based Learning - IBL), η οποία στο εν λόγω σενάριο πλαισιώνεται από τη χρήση των ψηφιακών πειραματικών συσκευών Labdisc gensci. Το σενάριο αξιοποιεί τα Labdisc μέσα από δραστηριότητες διερευνητικής φύσης και καθοδηγεί τον εκπαιδευτικό να εφαρμόσει συνδυαστικά διαφορετικές τεχνικές αξιολόγησης. Έτσι επιτυγχάνεται η αποτίμηση με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια και πληρότητα τόσο της ατομικής και ομαδικής επίδοσης των μαθητών όσο και της απόκτησης των προαναφερθέντων δεξιοτήτων. Tο διδακτικό μοντέλο που χρησιμοποιείται είναι το «ερευνητικά εξελισσόμενο μοντέλο» των Schmidkunz & Lindemann (1992). Την εφαρμογή του σεναρίου ακολουθεί ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων με τη δεύτερη να αναδεικνύει κοινές παρανοήσεις των μαθητών καθώς και μια ποικιλία εναλλακτικών ιδεών αναφορικά με τις προς διερεύνηση έννοιες. Η συνολική διάρκεια του σεναρίου είναι 6 διδακτικές ώρες.