Ηγετικά στυλ : η περίπτωση των ξενοδόχων του νομού Λασιθίου
View/ Open
Abstract
Η διερεύνηση του τρόπου διεύθυνσης και ηγεσίας των ξενοδοχείων του νομού Λασιθίου αποτέλεσε πρόκληση για περαιτέρω γνώση, αφού διαπιστώθηκε η απουσία οποιασδήποτε τεκμηρίωσης ή παρόμοιας έρευνας.
Η εφαρμογή του εκάστοτε διαφορετικού Στυλ Ηγεσίας προσδιορίζει με την σειρά της, την επίδοση που οι εργαζόμενοι υπό την καθοδήγηση του ηγέτη επιτυγχάνουν.
Στόχος είναι να εντοπιστούν τα διαφορετικά ηγετικά στυλ που εφαρμόζονται και η αναζήτηση του ηγέτη ανάμεσα στους διευθυντές ξενοδοχείων, αν δηλαδή κάποιος από αυτούς έχει εξελιχθεί σε ηγέτη της επιχείρησης διαθέτοντας όλα τα ηγετικά χαρακτηριστικά.
Η διερευνητική μελέτη περιλαμβάνει αφενός την θεωρητική προσέγγιση του θέματος «Ηγεσία» βάσει βιβλιογραφικής ανασκόπησης και αφετέρου την εμπειρική έρευνα που πραγματοποιήθηκε βάσει δύο διαφορετικών ερωτηματολογίων, ένα προς τους διευθυντές ξενοδοχείων και ένα άλλο προς τους εργαζόμενους στα ξενοδοχεία.
Από την έρευνα προέκυψε ότι καμία ξενοδοχειακή που συμμετείχε, δεν παρουσίασε εμφανώς καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα έναντι των άλλων μονάδων και σύμφωνα με την θεωρία δεν εντοπίζεται διοικητικό στέλεχος που να φέρει ηγετικά χαρακτηριστικά εφόσον αυτό δεν αποτυπώνεται στα οικονομικά αποτελέσματα της επιχείρησης.
Η παρούσα εργασία αποτελείται από δύο μέρη.
Το πρώτο μέρος, αποτελεί την θεωρητική προσέγγιση του θέματος και αποτελείται από τα τέσσερα πρώτα κεφάλαια.
Στο πρώτο κεφάλαιο δίδεται ο ορισμός της ηγεσίας και του ηγέτη όπως αναλύονται στην βιβλιογραφία, στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα κυριότερα μοντέλα ηγεσίας με πηγές από την διεθνή βιβλιογραφία, στο τρίτο κεφάλαιο αποτυπώνονται οι εφαρμογές της ηγεσίας σε σχέση με το ανθρώπινο δυναμικό και παρουσιάζεται το επιθυμητό προφίλ του διοικητικού στελέχους και στο τέταρτο παρουσιάζεται η διεθνής διάσταση του τουρισμού και οι επιπτώσεις του στην οικονομία.
Η ερευνητική τεκμηρίωση του θέματος αποτελεί το δεύτερο μέρος της εργασίας και περιλαμβάνει το πέμπτο και το έκτο κεφάλαιο.
Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι απαντήσεις των ερωτηματολογίων καθώς και τα αποτελέσματα που προκύπτουν από αυτές και τέλος στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα οικονομικά στοιχεία των ξενοδοχειακών μονάδων και τα συμπεράσματα της έρευνας.