Επέκταση του συστήματος παρακολούθησης και αξιολόγησης της μαθησιακής πορείας των εκπαιδευόμενων στο Moodle με τη χρήση μαθησιακών στατιστικών σε εμπλουτισμένες ρουμπρίκες
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ηλεκτρονική μάθησηΛέξεις κλειδιά
Μαθησιακά στατιστικά ; Δείκτες αξιολόγησης ; Εμπλουτισμένες ρουμπρίκες ; Ανάλυση διαδραστικότητας ; Moodle ; LAe-R ; Learning analytics ; Evaluation indicators ; Enriched rubrics ; Interaction analysisΠερίληψη
Η παρακολούθηση και η αξιολόγηση της μαθησιακής πορείας των εκπαιδευομένων είναι δυο βασικά τμήματα που απαρτίζουν οποιαδήποτε εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσα από αυτά, οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν πολύτιμες πληροφορίες που σχετίζονται τόσο με το υλικό του μαθήματος, όσο και με τη διδακτική μέθοδο υλοποίησης. Το ίδιο σημαντικά είναι και για τους εκπαιδευομένους, οι οποίοι κάνουν τις δικές τους αποτιμήσεις της μαθησιακής τους πορείας, ερχόμενοι σε επαφή με τις δυνατότητες και τις αδυναμίες τους, αποκτώντας πολύτιμη ανατροφοδότηση που βοηθά στην αυτογνωσία και την αυτορρύθμιση τους. Όλα αυτά γίνονται περισσότερο κατανοητά, εφόσον παρουσιάζονται με σαφήνεια τα κριτήρια αξιολόγησης που απορρέουν από τους στόχους του εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται ένα εργαλείο, το οποίο δημιουργήθηκε για τον σκοπό αυτό, και σχεδιάστηκε προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στο σύγχρονο περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης Moodle. Το εργαλείο βασίζεται στη χρήση των εμπλουτισμένων ρουμπρικών, οι οποίες περιέχουν κριτήρια βασιζόμενα σε δείκτες ανάλυσης διαδραστικότητας. Οι δείκτες παραμετροποιούνται από τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να αξιολογήσουν τα προϊόντα της μάθησης αλλά και τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το εργαλείο παράγει τα κατάλληλα μαθησιακά στατιστικά, λαμβάνοντας τα απαραίτητα δεδομένα από τα αρχεία καταγραφής του συστήματος, υπολογίζει τους αξιολογικούς δείκτες και παρουσιάζει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης αυτόματα.