Περιβάλλοντα εισαγωγής στον προγραμματισμό : διαδικτυακός τόπος παρουσίασης λογισμικών για την υποστήριξη της διδασκαλίας του προγραμματισμού στο δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαδικτυακός τόπος ; Εκπαιδευτική διαδικασία ; Πρόγραμμα σπουδώνΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία ενός διαδικτυακού τόπου που θα αποτελέσει ένα σημείο αναφοράς για εκπαιδευτικούς που διδάσκουν ή καλούνται να διδάξουν προγραμματισμό στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο και αναζητούν πληροφόρηση για περιβάλλοντα εισαγωγής στον προγραμματισμό που μπορούν να υποστηρίξουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Στο παραπάνω πλαίσιο, έγινε μελέτη της διδακτικής του προγραμματισμού και του ρόλου των περιβαλλόντων προγραμματισμού σε αυτή. Στην συνέχεια, έγινε μια γενική αναφορά στα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών περιβαλλόντων προγραμματισμού.
Κατά την φάση της σχεδίασης του διαδικτυακού τόπου, έγινε αναζήτηση και επιλογή των περιβαλλόντων που θα παρουσιάζονται στον διαδικτυακό τόπο. Επίσης, έγινε μελέτη άλλων παρόμοιων διαδικτυακών τόπων που παρουσιάζουν γενικότερα εκπαιδευτικό λογισμικό, για παρατήρηση καλών πρακτικών παρουσίασης πληροφορίας αλλά και την αποφυγή κακών πρακτικών. Αυτονόητη ήταν και η μελέτη αναγκών των χρηστών που θα επισκέπτονται τον διαδικτυακό τόπο. Όλα τα παραπάνω καθόρισαν την πληροφόρηση που θα παρέχεται αλλά και τον τρόπο παρουσίασης αυτής στον ιστότοπο.
Στην φάση υλοποίησης έγινε η επιλογή του εργαλείου σχεδίασης του διαδικτυακού τόπου, του προτύπου σχεδίασης αλλά και η υιοθέτηση σχεδιαστικών καλών πρακτικών (σχεδιαστικά χνάρια). Στον διαδικτυακό τόπο που υλοποιήθηκε περιέχεται πληροφορία για περιβάλλοντα εισαγωγής στον προγραμματισμό, παιχνίδια όπου εμπεριέχονται έννοιες προγραμματισμού, και τα προγράμματα σπουδών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου όπου γίνεται αναφορά για διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού. Επίσης υπάρχει ενσωματωμένη η λειτουργικότητα του ιστολογίου με την δυνατότητα δημοσίευσης άρθρων σε αυτό από εγγεγραμμένους χρήστες του ιστότοπου όπως και της λειτουργικότητας των ομάδων συζητήσεων.
Τέλος, έγινε αξιολόγηση του διαδικτυακού τόπου με την χρήση ενός ερωτηματολογίου του οποίου ο σύνδεσμος στάλθηκε σε εκπαιδευτικούς πληροφορικής. Το ερωτηματολόγιο που περιείχε ερωτήσεις κλίμακας, επιλογής και ανοιχτού τύπου., είχε σκοπό την αξιολόγηση της ευχρηστίας και της ωφελιμότητας του διαδικτυακού τόπου.