Δημουργία διαδικτυακής πύλης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση των κόμικς
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματα ; Εκπαιδευτική τεχνολογίαΛέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτικά προγράμματαΠερίληψη
Σε ένα διαρκώς μετασχηματιζόμενο κόσμο, ερευνητές και εκπαιδευτικοί της τάξης αναζητούν τρόπους για να βελτιώσουν τη μαθησιακή διαδικασία και να την κάνουν πιο ευέλικτη και προσαρμόσιμη στις ικανότητες και τις ανάγκες κάθε εκπαιδευτικού και εκπαιδευόμενου. Ο μαθητής στο σημερινό σχολείο θα πρέπει να εμπλέκεται ενεργά στη διαδικασία, ο ρόλος του δασκάλου μεταβάλλεται, όπως και το περιεχόμενο της διδασκαλίας. Προκειμένου η εκπαίδευση να συμβαδίζει με τις συνεχείς μεταβολές που συμβαίνουν στην κοινωνία, είναι απαραίτητη η εξεύρεση νέων, καινοτόμων προσεγγίσεων που θα διαφοροποιήσουν τη διδασκαλία από τον παραδοσιακό χαρακτήρα της.
Η παρούσα διπλωματική εργασία καλείται να αναπτύξει μια διαδικτυακή πύλη που θα προωθήσει συγκεκριμένη μεθοδολογία για την αξιοποίηση των ψηφιακών κόμικς στην εκπαίδευση. Η μεθοδολογία αυτή αναπτύχθηκε στα πλαίσια του έργου EduComics της Ευρωπαϊκής Ένωσης που πραγματοποιήθηκε σε πέντε χώρες και προτείνει την εμπλοκή των μαθητών σε μια ενεργητική διαδικασία δημιουργίας των δικών τους ψηφιακών ιστοριών κόμικς με τη χρήση απλών τεχνολογικών εργαλείων που δεν απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις πληροφορικής ή σχεδιασμού. Η διαδικτυακή πύλη EduComics ευελπιστεί να παρέχει μια λιτή παρουσίαση των μεθοδολογικών βημάτων που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε εκπαιδευτικός που επιθυμεί να εντάξει τα ψηφιακά κόμικς στην τάξη του ως μια εναλλακτική και παράλληλα αποτελεσματική διδακτική προσέγγιση.
Η διαδικτυακή πύλη θα παρέχει υποστηρικτικό υλικό στους εκπαιδευτικούς και θα τους προτείνει εύχρηστα εργαλεία για τη δημιουργία ψηφιακών πολυμεσικών κόμικς. Επιπλέον, θα προσφέρει πληθώρα σχεδίων μαθημάτων κατηγοριοποιημένα με βάση το γνωστικό αντικείμενο, ενώ παράλληλα θα καλεί τους χρήστες να συμμετέχουν αποστέλλοντας τα δικά τους σχέδια μαθημάτων, τα ψηφιακά κόμικς που δημιούργησαν με τους μαθητές τους ή ψηφιακούς χαρακτήρες κόμικς που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, με την προοπτική της δημιουργίας μιας κοινότητας πρακτικής. Θα παρέχονται πληροφορίες για το έργο EduComics και το πώς προέκυψε η συγκεκριμένη μεθοδολογία και χρήσιμοι σύνδεσμοι προς ενδιαφέροντες διαδικτυακούς τόπους. Βασικός στόχος της πύλης θα είναι η ευρύτερη διάδοση της μεθοδολογίας αξιοποίησης των ψηφιακών κόμικς στην εκπαίδευση με τη χρήση τεχνολογιών του παγκόσμιου ιστού 2.0.