Σχεδιασμός μαθημάτων στο Moodle
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Ηλεκτρονική μάθηση ; Εκπαιδευτικό λογισμικόΛέξεις κλειδιά
Moodle ; Ηλεκτρονική σχεδίαση μαθημάτων ; Εργαλεία ηλεκτρονικής σχεδίασης μαθημάτωνΠερίληψη
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο καθορισμός, η παρουσίαση και η εφαρμογή αρχών και οδηγιών σχεδίασης μαθημάτων στην πλατφόρμα διαχείρισης μαθημάτων Moodle.
Προς την κατεύθυνση αυτή, αναζητήθηκαν και εντοπίστηκαν στη σχετική βιβλιογραφία συμβουλές και κοινά αποδεχτές αρχές σχεδίασης η τήρηση των οποίων είναι απαραίτητη για τον αποτελεσματικό και άρτιο σχεδιασμό μαθημάτων στη συγκεκριμένη πλατφόρμα ώστε να είναι εύχρηστα και ελκυστικά τόσο εμφανισιακά όσο και ως προς το περιεχόμενο τους στους μελλοντικούς χρήστες (φοιτητές, μαθητές) και να επιτυγχάνονται οι εκπαιδευτικοί στόχοι. Αναζητήθηκαν, επίσης, και παρατίθενται καλά σχεδιασμένα μαθήματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί στο Moodle βάσει των καλών πρακτικών και αρχών σχεδίασης που βρέθηκαν στη βιβλιογραφία ενώ παρουσιάζονται ιστότοποι Moodle οι οποίοι είναι ελκυστικοί και πρωτότυποι όσον αφορά τον σχεδιασμό τους.
Η μελέτη της υπάρχουσας βιβλιογραφίας οδήγησε στην παρατήρηση πως τέτοιου είδους αρχές και συμβουλές απουσιάζουν κατά κύριο λόγο από την ελληνική βιβλιογραφία ενώ αντίθετα οδηγοί χρήσης για τη χρήση του Moodle και τη δημιουργία μαθημάτων σε αυτό υπάρχουν σε αφθονία. Ιδιαίτερης προσοχής χρήζει το γεγονός πως η τοποθέτηση του εκπαιδευτικού υλικού που διαθέτει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός δεν είναι αρκετή για τη δημιουργία ενός άρτια σχεδιασμένου μαθήματος στο Moodle. Η γνώση του τρόπου σωστής δόμησης αυτού του υλικού μέσα στην πλατφόρμα, ο τρόπος εμφάνισης, η κατανόηση των απαιτήσεων και των πρακτικών για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό μαθημάτων στο Moodle φέρουν εξίσου βαρύνουσα σημασία. Τέλος, η γνώση διαχείρισης και αξιοποίησης των modules του Moodle προκειμένου να εφαρμοστούν οι προαναφερθείσες αρχές και πρακτικές κρίνεται απαραίτητη.
Στο πλαίσιο της εργασίας αυτής, κατά συνέπεια, σχεδιάστηκαν και δημιουργήθηκαν, δύο διαδικτυακά (on-line) μαθήματα τα οποία πληρούν και συμβαδίζουν με τις αρχές σχεδίασης που καταγράφηκαν στη βιβλιογραφική επισκόπηση και τα οποία μπορούν να αποτελέσουν παράδειγμα για τον τρόπο υλοποίησης ενός μαθήματος στη πλατφόρμα διαχείρισης μαθημάτων Moodle.