Τεχνικο-οικονομική και περιβαλλοντική αποτίμηση από την εισαγωγή αυτοκινήτων υβριδικής και diesel τεχνολογίας στον υπάρχοντα στόλο οχημάτων της ευρύτερης περιοχής Αθηνών
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Μεταφορικά μέσα ; Περιβαλλοντικές επιπτώσεις ; ΜόλυνσηΛέξεις κλειδιά
ΑυτοκινητοβιομηχανίαΠερίληψη
Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής είναι οι τρείς κύριες τεχνολογίες αυτοκίνησης που χρησιμοποιούνται για τις μετακινήσεις στις σύγχρονες κοινωνίες. Τα ζητήματα που μας απασχόλησαν μπορούν να διακριθούν σε δύο κύρια μέρη, το τεχνικοοικονομικό και το περιβαλλοντικό. Περαιτέρω πραγματοποιήθηκε τεχνικοοικονομική μελέτη που βασίστηκε στην χρήση ενός συγκεκριμένου εργαλείου λήψης αποφάσεων, την πολυκριτηριακή ανάλυση. Η τελευταία χρησιμοποιήθηκε στην ενίσχυση της καταβληθείσας προσπάθειάς μας για βαθιά και αναλυτική κατανόηση της αγοράς αυτοκινήτου και συνακόλουθα της δομής που χαρακτηρίζει τον στόλο των οχημάτων. Το περιβαλλοντικό σκέλος, με αφετηρία ένα υποθετικό σενάριο εισόδου νέων οχημάτων στον ήδη υπάρχοντα στόλο, αναφέρεται στις πιθανές αλλαγές και επιπτώσεις από τις εκπομπές ρύπων στο περιβαλλοντικό σύστημα του Ν. Αττικής. Οι ποσοτικές μεταβολές στις εκπομπές ρύπων στο συγκεκριμένο περιβαλλοντικό σύστημα ερευνήθηκαν έπειτα από χρήση συγκεκριμένων συντελεστών εκπομπής σύμφωνα με τα κοινοτικά πρότυπα, πριν και μετά την εφαρμογή του σεναρίου, καθώς και υπολογιστικών εργαλείων. Ο χρονικός ορίζοντας εφαρμογής του υποθετικού σεναρίου είναι τα πέντε έτη και τα αποτελέσματα που προέκυψαν παρατίθενται συγκεντρωτικά στο τέλος της διπλωματικής, παρουσιάζουν δε μέσα από γραφικές παραστάσεις τις αρκετά σημαντικές μεταβολές στις εκπομπές και κατ’ επέκταση και στις συγκεντρώσεις των ρύπων.