Έρευνα για την αξιοποίηση του YouTube στο ηλεκτρονικό μάρκετινγκ
Master Thesis
Author
Βιρβίλης, Αθανάσιος
Date
2013View/ Open
Keywords
YouTube ; Διαδικτυακό μάρκετινγκ ; Κοινωνικά δίκτυαAbstract
Στην παρούσα διπλωματική εργασία ερευνάται η συμπεριφορά των χρηστών στο YouTube και η δυνατότητα εκμετάλλευσης του χώρου για τις εταιρίες που θέλουν να προωθήσουν τα προϊόντα ή της υπηρεσίες τους. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τη μελέτη της εξάπλωσης του διαδικτυακού μάρκετινγκ στον κλάδο των κοινωνικών δικτύων και ειδικότερα στο διαδικτυακό τόπο YouTube. Ο εν λόγω ιστότοπος, που βρίσκεται σε εφαρμογή από το 2005, αποτελεί σήμερα τον τρίτο σε σειρά ιστότοπο στο διαδίκτυο με βάση την επισκεψιμότητα.
Η εξάπλωση του μάρκετινγκ στο διαδίκτυο επηρέασε άμεσα τα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Twitter. Το YouTube αρχικά δεν είχε ξεκινήσει ως κοινωνικό δίκτυο, αλλά ως πλατφόρμα παρακολούθησης βίντεο στο διαδίκτυο. Με την έλευση όμως του Web 2.0, που άλλαξε σε μεγάλο βαθμό την νοοτροπία του διαδικτύου, επηρεάστηκε και το YouTube το οποίο προσέθεσε εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης στη σελίδα του. Την τελευταία τριετία έγιναν οι πρώτες απόπειρες διαδικτυακής διαφήμισης στο YouTube με τα αποτελέσματα αρχικά να μην είναι τα προσδοκώμενα για τις εταιρίες που τις πραγματοποίησαν.
Η διπλωματική έρευνα εξετάζει κατά πόσο μπορεί το διαδικτυακό μάρκετινγκ να αξιοποιηθεί στο YouTube με θετικά αποτελέσματα. Μέσω της έρευνας που πραγματοποιήθηκε για την συμπεριφορά των χρηστών απέναντι στις διαφημίσεις που εμφανίζονται στο YouTube, αναλύονται οι βέλτιστοι τρόποι προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών μέσω της πλατφόρμας του YouTube καθώς επίσης εξετάζεται και η αποτελεσματικότητα των, έως σήμερα, προσπαθειών.