dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Φουρνάρη, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2016-02-18T08:24:27Z | |
dc.date.available | 2016-02-18T08:24:27Z | |
dc.date.issued | 2013-04 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8468 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία σκοπό έχει το σχεδιασμό, τη δημιουργία, την παρουσίαση και την αξιολόγηση ενός ψηφιακού διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο θα μπορεί να υποστηρίζει συμπληρωματικά την εκπαιδευτική διαδικασία στο Νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.
Ο σχεδιασμός και η δημιουργία του εκπαιδευτικού υλικού έγινε λαμβάνοντας υπ` όψιν τις αρχές που διέπουν την εκπαίδευση στις ηλικίες αυτές, οι οποίες αναδεικνύουν το παιχνίδι ως κυρίαρχο διδακτικό μέσο, με το οποίο τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να συνεργάζονται και να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, με τα υλικά και με το περιβάλλον, εμπλεκόμενα έτσι ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία. Ακόμη, κατά το σχεδιασμό, λάβαμε υπόψη το γεγονός ότι η χρήση των Νέων Τεχνολογιών και του διαδικτύου συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη και ουσιαστική προσέγγιση της γνώσης.
Αφού προηγήθηκε έρευνα σε παρόμοιο εκπαιδευτικό υλικό για την προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση, προχωρήσαμε στο σχεδιασμό και τη δημιουργία του δικού μας υλικού. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες που εμπεριέχει υπηρετούν διδακτικούς στόχους του ΔΕΠΠΣ και του αντίστοιχου ΑΠΣ για το Νηπιαγωγείο και συγκεκριμένα αυτούς που προβλέπονται για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων Γλώσσας, Μαθηματικών και Πληροφορικής. Η διερευνητική ή ευρετική ή καθοδηγούμενη ανακαλυπτική μάθηση πρόσφερε το θεωρητικό υπόβαθρο του σχεδιασμού του εκπαιδευτικού υλικού μας, ενώ η δημιουργία τους έγινε με το συγγραφικό εργαλείο ψηφιακών μαθημάτων Quicklessons.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε η έρευνα που αφορούσε στη διαμορφωτική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού υλικού σε δύο κατευθύνσεις. Το εκπαιδευτικό υλικό δόθηκε προς χρήση σε μαθητές Νηπιαγωγείου και προς μελέτη και πειραματισμό σε εκπαιδευτικούς προσχολικής εκπαίδευσης. Τα ευρήματα της έρευνας που συλλέχθηκαν από την παρατήρηση κατά την διάρκεια την αλληλεπίδρασης των παιδιών με το εκπαιδευτικό υλικό και τις συνεντεύξεις μετά τη διαδικασία αυτή, αλλά και από τις συνεντεύξεις των νηπιαγωγών, αποκαλύπτουν τελικά τη χρησιμότητά του στην εκπαιδευτική διαδικασία, γεγονός που μας οδηγεί να προτείνουμε τη μελλοντική επέκτασή του. | el |
dc.format.extent | 138 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Εκπαιδευτικό λογισμικό | el |
dc.subject | Ηλεκτρονική μάθηση | el |
dc.subject | Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή | el |
dc.title | Σχεδιασμός και δημιουργία διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού για την προσχολική και την πρωτοσχολική εκπαίδευση | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The aim of this paper is the planning, creation, presentation and evaluation of an interactive educational material, which can provide a supplementary support to the educational process in the kindergarten and in the first grades of elementary school.
The planning and the creation of the educational material, was accomplished after having taken into account the principles pervading the education of this age group. These principles highlight playing as a dominant teaching method, giving the opportunity to the kids to cooperate and interact with each other and also with the environment, thus getting actively involved in the learning process. Furthermore, during the planning, we considered the fact that the use of new technologies contributes to a more efficient and effective approach to knowledge.
After having conducted a research on relative educational material for preschool and initial elementary school education, we proceeded on planning and creating of our material. The educational activities included serve the educational goals of «ΔΕΠΠΣ» and the relative curriculum for Kindergarten and namely those provided for the development of activities for Language, Mathematics and Computer Science. The exploratory or heuristic or guided discovering learning provided the theoretical background of the planning of our educational material, while their creation was realized with the use of the online authoring tool “Quicklessons” for digitalized lessons.
Thereafter, we ran the research focusing on the formative evaluation of the educational material in two directions. The educational material was given for further use to kindergarten students and preschool teachers to be studied. The findings gathered from observation during the interaction of children with educational materials and the interviews after the procedure, along with the interviews of preschool teachers, finally revealed its usefulness in the educational process, which leads us to recommend its future expansion. | el |
dc.contributor.master | Διδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματα | el |
dc.subject.keyword | Νηπιαγωγείο | el |