e-REFLECT : πρόγραμμα εξαποστάσεως εκπαίδευσης στην αναστοχαστική προσέγγιση της διδασκαλίας και μάθησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτικό λογισμικό ; Web 2.0Λέξεις κλειδιά
e-LearningΠερίληψη
Η Αναστοχαστική Προσέγγιση αποτελεί μία δομημένη συμμετοχική μαθησιακή διαδικασία, η οποία διευκολύνει του ανθρώπους να αναλύουν κριτικά το περιβάλλον τους, θέτοντας τη διαδικασία ενδυνάμωσης στο κέντρο μιας αειφόρου και ισότιμης ανάπτυξης. Μέσω της δημιουργίας συνθηκών δημοκρατίας και της κατασκευής και ερμηνείας κειμένων, οι άνθρωποι οικοδομούν την προσωπική τους πολυδιάστατη ανάλυση της τοπικής και παγκόσμιας πραγματικότητας, αμφισβητούν το κυρίαρχο παράδειγμα ανάπτυξης και αναπροσδιορίζουν τις σχέσεις εξουσίας τόσο στη δημόσια όσο και την ιδιωτική σφαίρα. Βασισμένοι σε μία διαρκώς εξελισσόμενη διαδικασία αναστοχασμού και δράσης, οι άνθρωποι αυτο-ενδυναμώνονται στο να εργαστούν για μια πιο δίκαιη και ισότιμη κοινωνία. Στην εργασία μας παρουσιάζουμε τη διαδικασία σχεδιασμού, ανάπτυξης και διαμορφωτικής αξιολόγησης ενός Μαζικού Ανοικτού Διαδικτυακού Σεμιναρίου (ΜΟΟC) με τίτλο e-REFLECT, το οποίο έχει σκοπό να εισάγει τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης (α) στις αρχές και τις τεχνικές της Αναστοχαστικής Προσέγγισης (REFLECT), και (β) σε μία σύγχρονη, τεχνολογικά υποστηριζόμενη μέθοδο αξιοποίησής της στη σχολική τάξη. Για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του σεμιναρίου αξιοποιήθηκε το θεωρητικό υπόβαθρο της προσέγγισης REFLECT, οι αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, και ειδικότερα οι αρχές εκπαίδευσης εκπαιδευτικών στην Προσέγγιση, καθώς, επίσης, και οι αρχές του διδακτικού σχεδιασμού διαδικτυακών μαθημάτων. Τα οχτώ (8) μαθήματα από τα οποία αποτελείται το σεμινάριο συνδυάζουν επιλεγμένες στρατηγικές διδασκαλίας και δραστηριότητες γύρω από τεχνολογικά εργαλεία web2.0, με στόχο να παρέχουν στους εκπαιδευόμενους μία διαδραστική και αυθεντική μαθησιακή εμπειρία, καθώς και ευκαιρίες οικοδόμησης της γνώσης μέσω της αλληλεπίδρασης και της συνεργασίας με τους συνεκπαιδευόμενούς τους.