Η εργασιακή ικανοποίηση προσωπικού υπηρεσιών υγείας. Μελέτη Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ρίου
The satisfaction that an individual draws from his work in the public Hospital of Rio
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εργασιακή ικανοποίηση ; Νοσοκομεία -- Ελλάδα -- Εργαζόμενοι ; Job satisfaction ; Hospitals -- Greece -- Employees ; Public hospitals -- Greece -- EmployeesΠερίληψη
Η ικανοποίηση που αντλεί το άτομο από την εργασία του αποτελεί ουσιαστικά μία συμπεριφορά ή στάση, η οποία συνδέεται με άλλες σημαντικές συμπεριφορές ή στάσεις στο χώρο εργασίας. Σκοπός της παρούσας μελέτης, η οποία διεξήχθη κατά το χρονικό διάστημα Νοέμβριος – Δεκέμβριος του 2008, είναι να μελετήσει την επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείου του Ρίου. Πρόκειται για μία μελέτη, στην οποία επιλέξιμοι για συμμετοχή ήταν όλοι οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου. Συγκεκριμένα, μελετήθηκε η επαγγελματική ικανοποίηση 276 εργαζομένων, εκ των οποίων οι 134 ήταν γυναίκες (ποσοστό 48,6 του συνόλου) και οι 142 ήταν άνδρες (ποσοστό 51,4 του συνόλου). Το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηθέντων ανήκε στην ηλικιακή ομάδα των 45 ετών και άνω. Χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο αυτοσυμπληρούμενο και αποτελούμενο από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος περιλαμβάνεται η κλίμακα μέτρησης της επαγγελματικής ικανοποίησης των εργαζομένων, «Job satisfaction scale for the human services», η οποία αποτελείται από δεκατέσσερις (14) προτάσεις-θέματα, μέσα από τα οποία εξετάστηκε η εγγενής ικανοποίηση, η ικανοποίηση από τον τρόπο οργάνωσης, από τις οικονομικές απολαβές και τις δυνατότητες για προαγωγή των εργαζομένων και το είδος της εργασιακής τους σχέσης. Στο δεύτερο μέρος περιλαμβάνονται τα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Κίνητρο για την παρούσα μελέτη ήταν η διαρκώς αυξανόμενη ανάγκη οργανισμών και επιχειρήσεων για την προσφορά ποιοτικότερων υπηρεσιών, γεγονός που επιτυγχάνεται κυρίως μέσω της ικανοποίησης εργαζομένων. Η έρευνα, λοιπόν, εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο το δημόσιο νοσοκομείο αντιμετωπίζει τον κάθε εργαζόμενο, ερευνά τις ανάγκες του, τις αιτίες που αντιμετωπίζει θετικά ή αρνητικά την εργασία του και μελετά τους κατάλληλους τρόπους για να τον ικανοποιήσει, ώστε ο εργαζόμενος με την σειρά του να έχει την διάθεση να ικανοποιήσει τον πελάτη - ασθενή.