ISO 9001/2008
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
ISO 9001 Series Standards ; Blood -- Analysis ; Laboratories -- Quality control ; Quality control ; Αίμα -- Ανάλυση ; Εργαστήρια -- Ποιοτικός έλεγχος ; Ποιοτικός έλεγχοςΠερίληψη
Η Ελλάδα από αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι σήμερα είχε μεγάλη παράδοση στον τομέα της ιατρικής. Η σύγχρονη πραγματικότητα ανέδειξε την σπουδαιότητα του κλάδου αυτού και έτσι θεωρείται αναγκαία η ύπαρξη βελτιώσεων, βελτιώσεων που θα τον ωθήσουν σε ποιοτικότερη διοίκηση, εργασία, παραγωγή και τελικά στην ικανοποίηση του ασθενή και του ιατρού. Η ποιότητα της υγείας αποτελεί μια έννοια που διαρκώς διαφοροποιείται, μεταβάλλεται και προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα, νέες επιθυμίες, προσδοκίες και ανάγκες. Ένας γενικός προσδιορισμός φαίνεται να συνδέει την ποιότητα της υγείας με την ικανοποίηση των ασθενών, σε ποιο βαθμό η παρεχόμενη υπηρεσία υγείας ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των ασθενών. Η ικανοποίηση του ασθενούς από τη χρήση των υπηρεσιών υγείας χρησιμοποιείται, επομένως, ως ένα κριτήριο αξιολόγησης της ποιότητας της παρεχόμενης φροντίδας υγείας. Αλλά καθώς ο ασθενής δεν μπορεί να έχει πλήρη γνώση της ιατρικής φροντίδας υπάρχουν διεθνή πρότυπα τα οποία οφείλουν οι οργανισμοί να ακολουθούν. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στο να τονισθεί πόσο σημαντική είναι η διαχείριση της ποιότητας στον χώρο της υγείας, και ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της αιμοδοσίας, αλλά και το πώς με απλά βήματα μπορεί να μπει στην καθημερινότητα του εργαστηρίου. Η μελέτη περιλαμβάνει έξι κεφάλαια και θα μπορούσε να διαιρεθεί σε δύο κύρια μέρη την θεωρητική και την ερευνητική επισκόπηση, με κεντρική θεώρηση ότι η ποιότητα αποτελεί ένα στρατηγικό ζήτημα που διαπερνά όλες τις λειτουργίες κάθε μονάδας αιμοδοσίας αλλά και κάθε μονάδας παροχής ιατρικών υπηρεσιών. Στο πρώτο, θεωρητικό, μέρος της εργασίας, αναλύονται αρχικά οι ορισμοί της διαχείρισης ποιότητας, αναφέρονται οι οργανισμοί οι οποίοι δημιουργούν πρότυπα και τα βασικά χαρακτηριστικά της ποιότητας. Στο τρίτο κεφάλαιο, το οποίο είναι και το πρώτο κεφάλαιο του ερευνητικού μέρους της εργασίας, γίνεται ξεκάθαρο τι εννοείται με τον όρο "πιστοποίηση" και τι με τον όρο "διαπίστευση", όροι που συχνά συγχέονται και γιατί το εργαστήριο αποφάσισε να προχωρήσει στην πιστοποίηση αντί για την διαπίστευση. Στη συνέχεια αναφέρονται τα πρότυπα εκείνα τα οποία πρέπει να ακολουθηθούν ώστε να είναι σε θέση να πιστοποιηθεί το εργαστήριο, αναλύονται οι αλλαγές οι οποίες πρέπει να πραγματοποιηθούν σε τέσσερις φάσεις, την διαγνωστική μελέτη, την φάση ανάπτυξης, την ανασκόπηση του συστήματος οι οποίες οδηγούν τελικά στην τελευταία φάση η οποία είναι η πιστοποίηση. Στον επίλογο παρουσιάζονται τα οφέλη που προσκομίζει το εργαστήριο από την απόφαση να πιστοποιηθεί.