Εκπαιδευτική εφαρμογή για κινητές συσκευές (mobile application) "Διασκεδάζω Μαθαίνω"
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Mobile computing ; Mobile communication systems ; Κινητή επικοινωνία, Συστήματα της ; Application software -- Development ; Λογισμικό εφαρμογών -- Ανάπτυξη ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Educational technologyΠερίληψη
Η ευρεία διάδοση της τεχνολογίας του διαδικτύου σε συνδυασμό με την ταχύτατη εξέλιξη των συσκευών διαχείρισης ηλεκτρονικού υλικού επηρέασε σημαντικά την διαδικασία της μάθησης. Τα πρώτα χρόνια η παρουσία της μεθόδου «ηλεκτρονικής μάθησης» απλά μιμούνταν τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας (ομιλίες, σεμιναριακές συζητήσεις) με την χρήση σύγχρονων μέσων. Στη συνέχεια η ηλεκτρονική μάθηση εμπλουτίστηκε από διαδραστικά ψηφιακά μέσα και εν τέλει μπορεί να λειτούργει ως υποστηρικτικό μέσο στην παραδοσιακή διδασκαλία αλλά και να μπορεί να την αντικαθιστά πλήρως. Η παρουσία των έξυπνων συσκευών ή υπολογιστών ταμπλέτας αποτέλεσε τον κύριο παράγοντα στην ανάπτυξη μεθόδου μάθησης μέσω κινητών συσκευών, το m-learning. Η λογική που ακολουθεί αφορά την πρόσβαση και ευκολία του μαθητευόμενου να εκπαιδεύεται, να επικοινωνεί με σύγχρονους τρόπους από συσκευές που μπορεί να έχει καθημερινά μαζί του. Το θεματικό αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη μιας πολυμεσικής διαδραστικής εφαρμογής στο γνωστικό αντικείμενο της Γεωγραφίας για μαθητές της πέμπτης τάξης δημοτικού. Η ανάπτυξη της εφαρμογής στηρίζεται στη μάθηση μέσω ψυχαγωγίας με ένα νέο τρόπο Ηλεκτρονικής Μάθησης, τη Μάθηση μέσω κινητών συσκευών m-learning. Ο ρόλος του παιχνιδιού αποτελεί καθημερινή δραστηριότητα στη ζωή των μαθητών δημοτικής ηλικίας και έχει παρατηρηθεί ότι μέσα από το παιχνίδι και τη πράξη η μάθηση αναδύεται αβίαστα, φυσιολογικά και ευχάριστα. (Κουρετζής, 1991). Το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής κινητής εφαρμογής περιλαμβάνει δραστηριότητες εξασκώντας γνώσεις στη τοποθεσία , τα χαρακτηριστικά και τις ανθρώπινες δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στα μεγαλύτερα βουνά, ποτάμια και λίμνες μίας περιοχής της Ελλάδας. Η παιγνιώδης μορφή μάθησης έχει ως στόχο να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μαθητών λόγω των τεχνικών χαρακτηριστικών των συσκευών αυτών, με αποτέλεσμα να αναπτυχθούν τεχνολογικές δεξιότητες, να καλλιεργηθεί η κριτική επεξεργασία της γνώσης , η φαντασία και να προάγει τον αναστοχασμό μέσα από την ανατροφοδότηση των αποτελεσμάτων.