Κέντρα αδυνατίσματος & δυνητικοί πελάτες: σύμμαχοι ή εχθροί;
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Δίαιτες αδυνατίσματος ; Απώλεια βάρους ; Physical fitness centers ; Diet ; Ικανοποίηση καταναλωτών ; Customer servicesΠερίληψη
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του πώς και κατά πόσο τα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα παχυσαρκίας μπορούν να ικανοποιηθούν από τις προσφερόμενες στην αγορά υπηρεσίες αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων. Η παχυσαρκία θεωρούμενη ως επιδημία των καιρών, ως απόρροια του σύγχρονου δυτικού τρόπου ζωής και η οποία αποδεδειγμένα ευθύνεται για πλήθος νοσημάτων (σωματικών και ψυχολογικών) οφείλει να αντιμετωπιστεί καίρια. Γύρω από αυτό το πρόβλημα έχει στηθεί ένα δίκτυο φορέων και υπηρεσιών οι οποίοι προσπαθούν να προσελκύσουν εν δυνάμει πελάτες. Η μέθοδος προσέγγισης των συγκεκριμένων ειδικών καθώς και το προφίλ του δυνητικού πελάτη θα παρουσιαστούν εκτενώς σε αυτή την εργασία. Η παχυσαρκία οφείλεται κατά κύριο λόγο σε γενετική προδιάθεση του ατόμου πάντα όμως σε συνδυασμό και με τις εκάστοτε περιβαλλοντικές συνθήκες, γεγονός που οδηγεί στη συσσώρευση λίπους στο ανθρώπινο σώμα. Δευτερεύοντες λόγοι εμφάνισης της παχυσαρκίας είναι η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας, η κατανάλωση γρήγορων και πρόχειρων γευμάτων και τα ψυχολογικά αίτια. Τα αποτελέσματα της αύξησης του σωματικού βάρους σε ένα άτομο πέρα από αισθητικά είναι κυρίως τα προβλήματα υγείας που συχνά ανακύπτουν και τα οποία ουκ ολίγες φορές οδηγούν σε αυξημένα ποσοστά θνητότητας. Ως κυριότερες λύσεις αντιμετώπισης του φαινομένου προτείνονται τόσο η φαρμακευτική αγωγή όσο και η χειρουργική επέμβαση που αν και κερδίζει συνεχώς έδαφος δεν έχει πάντα τα επιθυμητά ή μόνιμα αποτελέσματα. Βέβαια, οι δίαιτες και η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας θα πρέπει να θεωρούνται αναπόσπαστο κομμάτι της προσπάθειας του ατόμου για τη μείωση του βάρους του. Από τη μια πλευρά, οι εξειδικευμένοι φορείς (διαιτολόγοι, κέντρα αδυνατίσματος) προκειμένου να προσελκύσουν εν δυνάμει πελάτες οφείλουν -με τη χρήση των κανόνων του marketing- να μελετήσουν αρχικά τις ανάγκες και τις επιθυμίες των ατόμων, να σχεδιάσουν και να προτείνουν ελκυστικές λύσεις και τέλος να υπολογίσουν την χρονική διάρκεια καθώς και το κόστος μιας τέτοιας προσφερόμενης υπηρεσίας, έχοντας πάντα ως απώτερο στόχο την ικανοποίηση του πελάτη αλλά και των προσωπικών, επιχειρησιακών τους στόχων. Από την άλλη, τα παχύσαρκα άτοκα συνήθως καταφεύγουν στη λύση μιας εξειδικευμένης αντιμετώπισης ευελπιστώντας να βελτιώσουν αφενός την υγεία τους, αφετέρου την εξωτερική τους εικόνα θεωρώντας πως κατά αυτόν τον τρόπο θα είναι κοινωνικά αποδεκτοί. Όμως ο εκάστοτε πελάτης αποφασίζει να επιλέξει ή όχι μια υπηρεσία σύμφωνα με τις προσωπικές του επιθυμίες και προσδοκίες, γεγονός που τον καθιστά απρόβλεπτο ως προς την καταναλωτική του συμπεριφορά. Γενικότερα πάντως το άτομο επιλέγει την παροχή μιας υπηρεσίας συνυπολογίζοντας τις γνώσεις και την συμπεριφορά του παροχέα, το περιβάλλον και φυσικά το κόστος. Η έρευνα των ανωτέρω στοιχείων έχει βασιστεί σε ημιδομημένες συνεντεύξεις και ερωτηματολόγια που απευθύνθηκαν σε τυχαίο πληθυσμιακό δείγμα εκατό (100) ατόμων εντός Αττικής και τα αποτελέσματά τους έχουν αποτυπωθεί σε γραφικά σχήματα όπου και αναλύονται εκτενώς. Το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως το άτομο, είτε έχοντας επίγνωση της σωματικής του κατάστασης είτε όχι, είναι πρόθυμο να αφεθεί στα χέρια ειδικών φορέων προκειμένου να χάσει βάρος και να βελτιώσει την εικόνα του, δίνοντας έτσι θετική απάντηση στο ερώτημα του τίτλου της εργασίας ότι δηλαδή τα κέντρα αδυνατίσματος και οι δυνητικοί πελάτες μπορούν να γίνουν σύμμαχοι.