Η επίδραση των online μέσων στον κλάδο της διαφήμισης: έμφαση στα social media
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διαφήμιση -- Κοινωνικές απόψεις ; Advertising -- Social aspects ; Online social networks ; Internet advertising ; Internet marketing ; Διαδικτυακό μάρκετινγκΠερίληψη
Μέσα από τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες, ο διαφημιστικός κλάδος στην Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπος με ριζικές αλλαγές. Από την μία πλευρά, παρουσιάζεται διαρκής μείωση στο διαφημιστικό κονδύλι για την προβολή και προώθηση με την χρήση των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, τα λεγόμενα «παραδοσιακά» μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, περιοδικά), η οποία έχει επιφέρει αντίστοιχη μείωση στα κέρδη και στον τζίρο των παραδοσιακών διαφημιστικών. Συγκεκριμένα τα τελευταία 3 χρόνια υπάρχει διαρκής μείωση στο διαφημιστικό κονδύλι που ξεπερνάει από το 2009 μέχρι το 2011 το 40%, ενώ ταυτόχρονα παρατηρείται ως άμεσο αποτέλεσμα αυτού, οι 45 μεγαλύτερες διαφημιστικές να παρουσιάζουν για το 2011 μεταβολή στο μικτό κέρδος κατά ποσοστό -21% περίπου και μεταβολή στο τζίρο κατά -17% περίπου (DIRECTION, 2012). Από την άλλη πλευρά έχει διαμορφωθεί μια νέα πραγματικότητα στην οποία οι καταναλωτές βρίσκονται διαρκώς στα κοινωνικά δίκτυα, σχολιάζουν προϊόντα και μάρκες, μιλάνε για τις επιχειρήσεις, μοιράζονται εμπειρίες από την επαφή τους με νέα προϊόντα, ανταλλάσσουν απόψεις και διαμορφώνουν στάσεις, οδηγώντας τους διαφημιζόμενους στην ανάπτυξη του Online & Social Media Marketing και την χρήση νέων μέσων προβολής και προώθησης μέσω του Internet (Online Μέσα). Επομένως έχει δημιουργηθεί ένα νέο πλαίσιο στην διαφήμιση που πρέπει να διερευνηθεί. Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να διερευνήσει τον τρόπο και τον βαθμό που έχει ενισχύσει την επιχειρηματικότητα η χρήση των online μέσων στον κλάδο της διαφήμισης και ταυτόχρονα την άποψη των διαφημιστικών και διαφημιζόμενων ως προς την χρήση των Social Media ως μέσο προβολής και προώθησης.