dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Παπαδοπούλου, Σμαράγδα Σ. | |
dc.date.accessioned | 2015-09-16T09:59:08Z | |
dc.date.available | 2015-09-16T09:59:08Z | |
dc.date.issued | 2011-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7578 | |
dc.description.abstract | Οι αλλαγές στην προσέγγιση της μάθησης και οι ατομικές διαφορές υπαγορεύουν υψηλό βαθμό ευελιξίας ώστε όλοι οι μαθητές να λαμβάνουν το κατάλληλο επίπεδο πρόκλησης, υποστήριξης και εμπλοκής. Προς αυτή την κατεύθυνση, το Κέντρο Εφαρμοσμένης Ειδικής Τεχνολογίας στις Η.Π.Α ξεκίνησε να ερευνά, να αναπτύσσει και να διατυπώνει τις αρχές και τις πρακτικές του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση (ΚαΣΜα). Ο ΚαΣΜα αποτελεί ένα πλαίσιο, που αντιμετωπίζει και αποκαθιστά το βασικό παράγοντα που παρεμποδίζει τη μαθησιακή διαδικασία, που δεν είναι άλλος από την ακαμψία των «μιας ενιαίας κοπής» προγραμμάτων σπουδών, προτείνοντας ευέλικτους στόχους, μεθόδους, διδακτικά μέσα, υλικά και αξιολογήσεις, ώστε να εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στη μάθηση. Καίριας σημασίας για την εφαρμογή του ΚαΣΜα είναι η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι ψηφιακές τεχνολογίες. Τα ψηφιακά μέσα λόγω της εγγενούς ευελιξίας τους μπορούν να παραμετροποιηθούν και να προσαρμοστούν κατάλληλα στις εκάστοτε μαθησιακές ανάγκες και τοιουτοτρόπως να άρουν τα εμπόδια που συχνά εγείρουν τα παραδοσιακά μέσα, τα οποία αποδεικνύονται πολλάκις αναποτελεσματικά για τη μάθηση. Επομένως, με τη χρήση των κατάλληλων ψηφιακών εργαλείων στο πλαίσιο του ΚαΣΜα, οι εκπαιδευτικοί δύνανται να εξασφαλίσουν ίσες ευκαιρίες μάθησης για όλους τους μαθητές παρέχοντάς τους εύρος επιλογών και εφαρμόζοντας εναλλακτικές διδακτικές μεθόδους. Προκειμένου όμως να ασπαστούν και να εφαρμόσουν τον ΚαΣΜα, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί πρέπει να πραγματοποιήσουν μια μεταστροφή στον τρόπο που αντιμετωπίζουν τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών που χρησιμοποιούνται παραδοσιακά στα σχολεία. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η παρούσα εργασία προβαίνει στο σχεδίασμα και την υλοποίηση ενός ευέλικτου διαδικτυακού περιβάλλοντος που αξιοποιεί τις πρόσφατες τεχνολογίες ιστού, σέβεται τους κανόνες ευχρηστίας και εφαρμόζει τις περισσότερες Κατευθυντήριες Γραμμές του ΚαΣΜα με στόχο να παράσχει στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα έναν πολυμεσικό οδηγό και μια διαρκώς εμπλουτιζόμενη εργαλειοθήκη σχετικά με τον ΚαΣΜα, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν με πολλαπλούς τρόπους στην επιμόρφωση υποψηφίων ή εν ενεργεία εκπαιδευτικών της ελληνικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. | el |
dc.format.extent | 225 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Διαδικτυακός προγραμματισμός | el |
dc.subject | Εκπαίδευση -- Πληροφορική | el |
dc.subject | Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση | el |
dc.subject | Διδακτικά συστήματα -- Σχεδιασμός | el |
dc.subject | Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή | el |
dc.subject | Educational technology | el |
dc.subject | Εκπαιδευτική τεχνολογία | el |
dc.subject | Teaching -- Methods | el |
dc.subject | Teaching -- Computer network resources | el |
dc.subject | Internet programming | el |
dc.title | Καθολικός σχεδιασμός με σκοπό τη μάθηση και Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση: σχεδιασμός και υλοποίηση διαδικτυακού οδηγού και εργαλειοθήκης για τον εκπαιδευτικό | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.identifier.call | 371.33 ΠΑΠ | el |
dc.description.abstractEN | Changes in the approach to learning, as well as individual differences dictate a high degree of flexibility so that all students receive the appropriate level of challenge, support and engagement, lo this end, the Center for Applied Special Technology in the U.S. began to explore, develop and deliver the principles and practices of Universal Design for Learning (UDL). UDL is a framework that treats and restores the main factor that hinders the learning process, which is none other than the "one-size-fits-all-curricula”, offering flexible goals, methods, instructional means, materials and assessments to ensure equal access to learning for all students. Exploiting the opportunities offered by digital technologies is crucial for the implementation of UDL. Because of their inherent flexibility, digital media can be customized and adapted to individual learning needs and thus help remove obstacles often raised by traditional media, which frequently prove ineffective for learning. Therefore, using appropriate digital tools within the UDL framework, teachers can ensure equal learning opportunities for all students while providing a wide range of options and implementing alternative teaching methods. However, in order to embrace and implement UDL, Greek educators need to shift the way they deal with curricula which are traditionally used in schools. Hence, this thesis constitutes an attempt to design and develop a flexible online environment that utilizes the latest web technologies, respects the rules of usability and implements the UDL guidelines, in order to equip the Greek educational community with a multimedia guide and a constantly enriched toolbox on UDL, which can be used in multiple ways for training pre-service and in service Greek primary and secondary educators on the UDL framework. | en |
dc.contributor.master | Ψηφιακά Συστήματα και Υπηρεσίες | el |